Strategia
Analiza kulturowa kamieniem milowym udanej ekspansji
„Kiedy wkraczasz w obcą kulturę, wszystko może być inne. Sposób komunikacji, podejmowania decyzji, budowy zaufania, okazywania szacunku… A jeśli nie jesteś na to przygotowany, istnieje większe prawdopodobieństwo, że błędnie zinterpretujesz zachowania innych, a oni błędnie zinterpretują twoje”. Fragment z książki profesor Erin Meyer doskonale podsumowuje wyzwania firm ekspandujących na zagraniczne rynki, pokazując, jak istotne jest uwzględnienie czynników kulturowych. Brak zrozumienia tych różnic może prowadzić do nieporozumień i niepowodzeń.
Ustal ambitne, ale realistyczne cele środowiskowe
Do jakiego stopnia firmy mogą oddalać się od realiów biznesowych, wyznaczając główne cele dotyczące obniżania emisji dwutlenku węgla?
Jak i kiedy stosować dynamiczny pricing? 8 zasad
Dynamiczne ustalanie cen jest obecnie jednym z najbardziej interesujących tematów w świecie pricingu. Wraz z digitalizacją, która oferuje wiele wspaniałych możliwości biznesowych, firmy są coraz zwinniejsze, jeśli chodzi o kwestię zmiany cen. Posiadanie umiejętności technicznych i technologii nie wystarczy. W dynamicznym ustalaniu cen równie ważny jest człowiek. Staje on na straży spójności z realizowaną strategią firmy.
4 strategie cyfrowego sukcesu według CFO Spotify
Szwedzki serwis Spotify – oferujący usługę strumieniowego przesyłania muzyki – ma dziś 400 milionów użytkowników na świecie. CFO Spotify Paul Vogel, twierdzi, że celem firmy jest miliard użytkowników. Aby go osiągnąć, firma wdraża cztery strategie.
Dlaczego szybka moda musi zwolnić
Duża część przemysłu modowego bazuje na skróceniu etapu od projektowania do sprzedaży i kulturze jednorazowości. Chociaż ten model biznesowy jest kuszący i dochodowy, nie jest on zrównoważony.
Dyskutuj, by stworzyć lepszą strategię
Formalne procesy, konstruktywna debata i logiczny rygor są kluczowymi elementami konsekwentnego tworzenia doskonałych strategii.
Biznes jak z obrazka
Facebook to największe medium społecznościowe na świecie, ale to Instagram – należący dziś do portfolio biznesów Marka Zuckerberga – zmienił myślenie o marketingu internetowym. Instagram powstał wtedy, gdy swoje triumfy święciła Nasza Klasa, którą właśnie dziś złożono do cyfrowego grobu. Co różniło te dwie usługi i jaka z tego porównania płynie lekcja dla twojego biznesu.
Modelowanie matematyczne i 13 zasad skutecznej komunikacji jako elementy wyprowadzania gospodarki z pandemii
Pandemia koronawirusa spowodowała, że większość krajów wprowadziła różnego rodzaju ograniczenia mające, często olbrzymi, niekorzystny wpływ na ich gospodarki.
Zanim zaczniesz ciąć koszty, poznaj swoich klientów
W firmach z segmentu B2B inicjatywa redukcji kosztów powinna bazować na wiedzy o tym, co stanowi prawdziwą wartość dla klientów.
Problem bogactwa. Słowo o biznesowym rajdzie Netflixa
W czasie pandemii liczba płatnych użytkowników Netflixa wzrosła o około 16 mln. To nowy rekord, jednak czy Netflix utrzyma tendencje wzrostowe? Wszystko wskazuje, że platforma może być ofiarą własnego sukcesu.
IT na czerwonym świetle. Czy to stałe wyhamowanie branży?
Dotychczasowy dynamiczny rozwój i zawrotne tempo przyrostu płac w usługach IT zwolniło wobec pandemii – tak wynika z najnowszych badań Just Join IT, portalu pracy dla programistów, który opublikował wyniki pierwszego barometru ITX.
Raport: Jak COVID-19 zmienił branżę IT?
W czasie epidemii nawet programiści w Polsce tracą pracę – wskazuje najnowszy raport No Fluff Jobs. Paradoksalnie jednak wciąż brakuje konkretnych specjalistów.
Czy nadszedł czas, by na nowo zdefiniować globalne łańcuchy dostaw?
Pandemia COVID-19 powinna być sygnałem ostrzegawczym dla menedżerów i zachęcić ich do rozważenia działań, które poprawią ich odporność na przyszłe kryzysy.
Czy epidemia COVID-19 to „czarny łabędź” czy nowa normalność?
Podczas gdy ciągle jeszcze próbujemy zrozumieć skalę pandemii, nie ulega wątpliwości, że nowe wyzwania, przed którymi stoimy, wskazują na konieczność wprowadzenia w naszym życiu i sposobie prowadzenia biznesu bardziej trwałych zmian.
Wkład prywatnych firm w przemysł kosmiczny "wystrzelił w kosmos"
CZY WIESZ, ŻE: prywatne firmy w znacznym stopniu odpowiedzialne są za rozwój przemysłu kosmicznego. Ale to nadal nie jest ta sama skala wielkości, co NASA...
Nie pozwól, aby przeciwnicy wskaźników osłabili twój biznes
Najlepsze strategie coraz częściej bazują na wskaźnikach. Zamiast z tym walczyć, skupmy się na wybieraniu tych, które są najlepsze.
Rozwój sztucznej inteligencji przyśpiesza [RAPORT]
Niemalże każdego dnia możemy obserwować nowe sposoby zastosowania sztucznej inteligencji w naszym codziennym życiu
Strategia cyfrowa? Twoja firma jej nie potrzebuje
Choć coraz więcej osób mówi o transformacji cyfrowej, jasne jest, że większość z nich jej nie rozumie.
Jak skutecznie komunikować pracownikom strategię firmy? Wyjaśnia Dariusz Kwieciński
Podczas pierwszego kongresu MIT Sloan Management Review Polska mieliśmy okazję porozmawiać z Dariuszem Kwiecińskim, prezesem zarządu Fujitsu Polska.
Foresight strategiczny. Dlaczego warto przenieść swoją firmę w przyszłość?
Dlaczego wybieganie myślami o 5–15 lat naprzód może już dzisiaj pomóc ci w podejmowaniu lepszych decyzji?