Strategia
Kiedy warto wycofać się z biznesu
W świecie biznesu niewielu przedsiębiorców jest zadowolonych z momentu sprzedaży swojego biznesu. Jedni skarżą się, że zrobili to za wcześnie, inni za późno. Czy da się w ogóle ustalić najlepszy czas na sprzedaż firmy?
Można wytrenować strategiczny sposób myślenia
Co sprawia, że jedni potrafią planować i stosować strategie metapoznawcze, podczas gdy inni muszą się ich uczyć? Odpowiedzią jest odpowiednie podejście i ciągłe zadawanie kluczowych pytań: Co mogę zrobić, aby sobie ułatwić pracę? W jaki inny sposób mogę wykonać to zadanie? Czy istnieje sposób na zrobienie tego lepiej? Tylko tyle i aż tyle.
Gdy STRATEGIA łączy się z TAKTYKĄ – nowy numer "ICAN Management Review"
Szósty już numer magazynu „ICAN Management Review” poświęcamy zacierającym się różnicom między strategią a taktyką. Wynikają one ze znacznie większej zmienności i nieprzewidywalności otoczenia biznesowego, co zmusza liderów do łączenia myślenia strategicznego z elastycznym zarządzaniem firmą.
Czas zastąpić atlas nawigacją
Recenzja książki Chrisa Outrama „STRAKTYKA. Jak w cyfrowych czasach strategia połączyła się z taktyką”.
Jakie planowanie w nowej normalności? Dobre praktyki foresightu strategicznego
Choć nowa normalność to slogan, który w świecie marketingu funkcjonuje od jakiegoś czasu, już dziś należy zacząć przygotowywać się i zmieniać sposoby planowania zarówno na potrzeby strategiczne, strategicznych innowacji produktowych, jak i transformacji cyfrowej w kontekście różnych funkcji przedsiębiorstwa. Obejrzyj wideo i dowiedz się, jak tego dokonać.
Przyszłość biznesu i strategie rozwoju na 2021
Dziś funkcjonujemy w nowej normalności – z powodu pandemii zmiany zaszły w każdym obszarze naszego życia. Zmieniły się potrzeby i zachowania klientów, organizacja pracy i sposoby wykonywania obowiązków. Większość pracowników zauważyła wzrost swojej efektywności i chętnie będzie kontynuowała pracę zdalną, co ma znaczący wpływ na współpracę w zespołach i realizację celów. Dlatego teraz jak nigdy wcześniej liczą się precyzja myślenia, umiejętność podejmowania decyzji i opracowywania strategii. Jak działać w nowej normalności 2.0?
Siła zwinności
Wielu twórców start-upów obawia się, że opóźnianie komercjalizacji pomysłu doprowadzi do fiaska ich biznesu.
Rozwijamy się przez pączkowanie
Jednym z najbardziej perspektywicznych, ale zarazem najtrudniejszych segmentów branży farmaceutycznej są badania kliniczne, które owocują nowymi lekami i metodami terapii. W tej dziedzinie szybko rośnie polski oddział firmy AstraZeneca, który wypracował unikalną umiejętność kreowania nowych ról i kompetencji.
Outsourcing dziś i jutro
Outsourcing jest potężnym narzędziem do poprawy efektywności i napędzania zmian biznesowych. Wbrew pozorom wymaga od obu stron kontraktu inwestycji "z góry".
Bezpieczeństwo lekowe kraju
Krajowy przemysł farmaceutyczny odgrywa kluczową rolę w polskim systemie ochrony zdrowia. Jest także niezmiernie istotny dla naszej gospodarki i ma znaczenie strategiczne z punktu widzenia interesów państwa.
Z narzędzi do kreowania nowych rozwiązań korzystają nieliczni
Wszystkie firmy szukają produktu lub usługi, które całkowicie przeobrażą rynek. Mimo to, budując strategię biznesową na kolejne lata, najczęściej sięgają „do korzeni”, czyli bazują na tym, co jest znane i bliskie dotychczasowemu biznesowi.
Planowanie strategiczne w twojej firmie
Dobry plan to połowa sukcesu? Tak. Dobry plan to tylko połowa sukcesu. Drugą połowę stanowi skuteczna realizacja zamierzonych działań. Niestety, w biznesie bardzo często dystans między tymi połowami jest zadziwiająco odległy… Oto sprawdzone sposoby na to, jak błyskotliwe pomysły przekuwać z sukcesem w działanie.
Długoletnia tradycja, potrzeba zmiany oraz dynamiczny rozwój
Mirosław Klepacki, prezes firmy Apator opowiada, w jaki sposób przedsiębiorstwu udało się przejść skuteczną transformację oraz z powodzeniem zdobyć nowe rynki.
Powiedz mi, kim dla Ciebie jestem. Segmentacja klienta na przykładzie Polskich ePłatności [WEBINARIUM]
Silną markę buduje się przede wszystkim dzięki systematycznemu potwierdzaniu jakości swoich usług i produktów. Jak jednak radzić sobie, kiedy na drodze pojawi się przeszkoda, która spowolni nasze działanie?
Powiedz mi, kim dla Ciebie jestem. Segmentacja klienta na przykładzie Polskich ePłatności [WEBINARIUM]
Silną markę buduje się przede wszystkim dzięki systematycznemu potwierdzaniu jakości swoich usług i produktów. Jak jednak radzić sobie, kiedy na drodze pojawi się przeszkoda, która spowolni nasze działanie?
Tworząc strategię, korzystaj z dostępnych narzędzi
Start-up, zwłaszcza ten zakładany po raz pierwszy, jest efektem niezachwianej wiary w sukces. Założyciel chce bardzo szybko zrealizować swój wymarzony pomysł. Nie zdaje sobie sprawy z istnienia narzędzi, dzięki którym może osadzić swoje produkty lub usługi w różnych scenariuszach rynkowych.
Warto mieć w zanadrzu plan B
Start-upy często funkcjonują na nie do końca zdefiniowanych rynkach, w związku z czym trudno jest im precyzyjnie wskazać grupę docelową, kanał dotarcia do niej i model zarabiania.
Jakub Kogut: nowa oferta wartości jest bardziej rozbudowana
Na pierwszy rzut oka trudno mieć wątpliwości co do tego, że warto odstąpić od nowej strategii sprzedaży w firmie Taurus, polegającej wyłącznie na sprzedaży subskrypcji.
Budujemy ofertę, wartości dla klientów
Współczesny klient oczekuje od firmy, która go obsługuje, profesjonalnej współpracy, bazującej na odpowiednim systemie wartości. Jest to szczególnie istotne dla firm branży TSL.
Pod presją polityków, klientów i pracowników
Złożone i długie łańcuchy dostaw oraz nieustające turbulencje rynkowe. O tym, jak sobie radzą z tymi wyzwaniami operatorzy logistyczni, magazynowi i spedytorzy, rozmawiali eksperci zaproszeni przez redakcję „Harvard Business Review Polska”.