Najnowsze
Zrozumieć przyszłość
Dwa lata po pandemii doszliśmy do punktu, w którym zarówno kadra zarządzająca, jak i pracownicy próbują zrozumieć, jak zmieniło ich to doświadczenie i wyobrazić sobie, co będzie dalej. Na początku lutego prowadziłam webinarium z udziałem 250 osób z ponad 100 firm z całego świata. Podczas tego spotkania wielu liderów stwierdziło, że czują się, jakby tkwili „pomiędzy” pewnikami przeszłości a niewiadomą przyszłości.
Jak reagują klienci, kiedy ich wnioski rozpatrywane są przez algorytmy?
Badania autorów wskazują, że przewidując reakcje klientów na decyzje podejmowane przez algorytmy, menedżerowie często są w błędzie.
Jak tworzyć zwycięską strategię przy zastosowaniu omnichannel?
W książce Winning the right game Ron Adner przedstawia nowy sposób myślenia o świecie biznesu. To nie jest zwykły rynek, lecz pole bitwy, z którego tylko najbardziej przebiegli wychodzą jako zwycięzcy.
Łańcuch wartości na czas kryzysu – 5 inspiracji dla liderów
Trudne czasy wymagają od przedsiębiorców wyjątkowej elastyczności, jeśli chodzi o zarządzanie łańcuchami wartości. Oto pięć tekstów, które pomogą z tym wyzwaniem się zmierzyć.
Opis produktowy, który sprzedaje
Odpowiednio skonstruowany opis produktowy możeznacząco poprawić współczynnik konwersji. Wprowadzającdo niego informacje o korzyściach płynących z zakuputowaru oraz element kreatywny, z pewnością przekonamydo zakupu nawet tych niezdecydowanych klientów.Justyna Bakalarska-Stankiewicz
Hermann Simon: Nigdy nie zwlekaj z podnoszeniem cen
Zarówno polski, jak i globalny biznes funkcjonuje obecnie w warunkach mocno podwyższonej inflacji. Utrudnia to nie tylko planowanie kosztów i zysków, ale nawet tak podstawową kwestię, jaką jest ustalanie cen produktów i usług. O tym, jak radzić sobie w takiej sytuacji, mówi ekspert z zakresu pricingu, prof. Hermann Simon. Rozmawia Tomasz Kulas.
Jak zarządzać cyfrowymi talentami, by ich nie stracić
Transformacja cyfrowa coraz mocniej wkracza w życie organizacji, a zarządzanie zasobami ludzkimi nie jest pod tym względem wyjątkiem. Coraz częstsze przenoszenie działalności biznesowej do sieci oraz wzrost zainteresowania automatyzacją procesów doprowadziły do zwrócenia większej uwagi na rekrutację i zatrzymywanie pracowników.
Co można zrobić, by powstrzymać rozprzestrzenianie się chamstwa w firmie?
Trwająca pandemia COVID-19 powoduje u wielu osób wysoki poziom stresu oraz niepokój. Nadzieje na rychły powrót do „normalnego” miejsca pracy wyparowały. Nawet w sprzyjających okolicznościach firmy i ich pracownicy stoją w obliczu wielu niewiadomych: jak radzić sobie w hybrydowym modelu pracy? Co jeszcze trzeba będzie zrobić, by przetrwać i konkurować w ciągle zmieniającym się środowisku? Jak przetrwać kolejne niespodziewane kryzysy i komu się to uda? Jak zmienią się wówczas role? Czyje miejsca pracy będą bezpieczne?
Kongres „MIT Sloan Management Review Polska”. Czwarta edycja już w maju
Na uczestników IV Kongresu „MIT Sloan Management Review Polska” czekają wystąpienia światowych ekspertów pełne praktycznej wiedzy i inspiracji, studiów przypadku i wyników badań.
Employer branding w walce o pracownika
„Szanuj szefa swego, możesz mieć gorszego” – brzmiało porzekadło w przeszłości. Dziś funkcjonuje ono również, ale z małą zmianą. W miejsce „szefa” należy wstawić „pracownika”. W dobie przewagi popytu nad podażą na rynku pracy to firma musi dbać o to, by być miejscem, w którym chce się pracować.