Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
Więcej w: Kultura organizacyjna
Mechanizm innowacji się zaciął i co dalej?
Kultura organizacyjna

Mechanizm innowacji się zaciął i co dalej?

Przez całe lata Artdom był najbardziej innowacyjnym przedsiębiorstwem w branży artykułów gospodarstwa domowego. Teraz jednak zaczynają go wyprzedzać nowe firmy, a co gorsza – dyrektor do spraw badań i rozwoju Artdomu w ogóle się tym nie przejmuje. Marcin Koryciński, dyrektor naczelny producenta wyrobów AGD, firmy Artdom, stał w firmowej kuchni i obserwował swoją poranną bułeczkę, powoli obracającą się w mikrofalówce. Jak bardzo […]

Witold Jankowski
1 czerwca 2004
Czy polskie firmy potrafią ostro grać?
Ekspansja zagraniczna

Czy polskie firmy potrafią ostro grać?

Które z polskich firm są ostrymi graczami na rynku? Które z nich są poważnie zainteresowane sukcesem na arenie międzynarodowej? Dziś trudno jest stworzyć wiarygodną, długą listę takich przedsiębiorstw. Powód? Naszym firmom brakuje „instynktu zabójcy” („killer instinct”), który nie pozwala liderowi spocząć na laurach, tylko każe dalej osłabiać swoich rywali bez chwili wytchnienia. Zawsze bowiem znajdą się tacy, […]

Robert Maciejko
1 czerwca 2004
I ty możesz zwyciężać w Europie: lekcje Nowego Stylu
Ekspansja zagraniczna

I ty możesz zwyciężać w Europie: lekcje Nowego Stylu

Jak to zwykle bywa, pewne utrwalone na zachodnich rynkach reguły, z jednej strony dają podbijającym je firmom z naszej części Europy atuty, jakich nie mają ich unijni konkurenci. Jednak z drugiej – zmuszają je do pokonywania dodatkowych barier. Jak firma międzynarodowa rodem z Polski ma się odnaleźć i odnieść sukces w UE? Spółka Nowy Styl wybrała całkiem skuteczną strategię ewolucyjnego rozwoju, […]

Adam Krzanowski
1 czerwca 2004
Niech żyje rozwój!
Kompetencje przywódcze

Niech żyje rozwój!

Spółka Unimo wydaje dużo pieniędzy na rozwój kosztem bieżących zysków. Jak długo powinna czekać, zanim inicjatywy rozwojowe przyniosą pierwsze efekty? Jestem otoczony ludźmi bez wyobraźni! – pomyślał Piotr Bodecki, dyrektor naczelny firmy Unimo. – Przecież nie można stać w miejscu; albo idziesz do przodu, albo się cofasz. Dlaczego tylko ja to widzę? – Piotr był rozbity. […]

Witold Jankowski
1 maja 2004
Metabolizm
Kultura organizacyjna

Metabolizm

Ogólna kondycja budynku zależy od sprawnej gospodarki energetycznej. Jeśli działa klimatyzacja (układ oddechowy), to pracują także serwery (układ krwionośny). Gdyby jednak system nerwowy (subtelna sieć relacji personalnych i przestrzennych w firmie) nie funkcjonował dobrze, informacje docierające do pracowników mogłyby okazać się bezużyteczne. Ten łańcuch zależności to właśnie metabolizm, a osoba odpowiedzialna za jego funkcjonowanie to facility manager. Najczęściej […]

Adam Czyżewski Elżbieta Czyżewska
1 kwietnia 2004
Tomasz Borucki: harmonogram projektu kluczem do przekonania niezdecydowanych
Kompetencje przywódcze

Tomasz Borucki: harmonogram projektu kluczem do przekonania niezdecydowanych

Szef IT, wraz ze swoim zespołem, powinien jak najszybciej ułożyć harmonogram projektu. Wyznaczyć wyraźne etapy zakończone tzw. produktami cząstkowymi, czyli takimi elementami systemu CRM, które dają użytkownikom wymierne korzyści. Mariusz Taborski popełnił kilka niby niewielkich, za to elementarnych błędów, które często zdarzają się kierownikom projektów. Przede wszystkim zajął się przedsięwzięciem od końca, a powinien zacząć od […]

Tomasz Borucki
1 marca 2004
Co czyni cię przywódcą?
Kompetencje i szkolenia

Co czyni cię przywódcą?

Współczynnik inteligencji i umiejętności techniczne są ważne, ale inteligencja emocjonalna to warunek sine qua non dobrego przywództwa. Przywództwo emocjonalne ma kluczowe znaczenie dla efektywności lidera. Chyba każdy przedsiębiorca słyszał kiedyś historię o bardzo inteligentnej, wysoko wykwalifikowanej osobie, pełniącej kierowniczą funkcję, która dostaje awans na kluczowe stanowisko w firmie i ponosi klęskę. Znane są również przypadki osób o solidnych – ale […]

Daniel Goleman
1 lutego 2004
Rebranding: sposób na markę, która nie wspiera nowej strategii firmy
Kultura organizacyjna

Rebranding: sposób na markę, która nie wspiera nowej strategii firmy

Firma, która znacznie zmieniła strategię, powinna przyjrzeć się swojej marce. Czy sposób jej postrzegania na rynku pasuje do nowego wizerunku oraz celów strategicznych firmy? A jeśli nie, to co trzeba zrobić, by tak się stało? Może warto zastąpić starą markę inną, lepszą. Wiele sytuacji w biznesie wymusza rozmaite zmiany w markach używanych przez firmy. Nieraz zmiany te są […]

Bartłomiej Serafiński
1 stycznia 2004
Kompetencje przywódcze

Poznaj innych, ale też daj poznać siebie

Polscy menedżerowie często popełniają jednocześnie dwa poważne błędy w motywowaniu pracowników – nie tylko nie starają się poznać ich oczekiwań i ambicji, ale w dodatku sami nie komunikują im swoich oczekiwań i wymagań. Błąd 1.: Wiem najlepiej, jak zmotywować swoich ludzi Zamiast odbywać indywidualne rozmowy i odkrywać w każdym pracowniku to, co motywuje go do efektywnego działania, polscy menedżerowie wybierają zwykle […]

Sławomir Nitek
1 grudnia 2003
Dym z uszu, piana na ustach, czyli dyrektor działu dostaje szału
Kompetencje przywódcze

Dym z uszu, piana na ustach, czyli dyrektor działu dostaje szału

Twój najlepszy menedżer właśnie stracił nad sobą panowanie i publicznie upokorzył koleżankę. Co teraz? Czyż życie nie byłoby łatwiejsze, gdyby ludzie byli doskonali? Czy prowadzenie interesów nie byłoby prostsze, gdyby presja na poprawę bieżących wyników szła w parze z celami strategicznymi? Z drugiej strony, o ileż nudniejsze byłoby życie menedżera! Niestety, nacisk na osiąganie często sprzecznych ze sobą celów może […]

Witold Jankowski
1 grudnia 2003

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!