Witold B. Jankowski
Prezes ICAN Institute. Redaktor naczelny "ICAN Management Review" i "MIT Sloan Management Review Polska". Jeden z najbardziej doświadczonych konsultantów strategicznych w Europie.
Strategia firmy i funkcjonowanie zespołów w czasach kryzysu
Praca lidera i praca zespołów organizacji zawsze odbywa się w pewnym określonym kontekście, określonej rzeczywistości geopolitycznej. Obecnie tym kontekstem jest oczywiście to, co dzieje się na Ukrainie – tragedia humanitarna, która przenosi się też na sferę biznesu.
JAK POLSKIE FIRMY PODBIJAJĄ NOWE RYNKI – nowy numer "ICAN Management Review"
Dziewiąty już numer magazynu „ICAN Management Review” poświęcamy ekspansji polskich firm – zarówno tych dużych i znanych od lat, jak i mniejszych i młodszych. Pokazujemy, jakie korzyści i jakie wyzwania wiążą się z ekspansją zagraniczną, łącząc to z wynikami najnowszych, autorskich badań.
Gdy STRATEGIA łączy się z TAKTYKĄ – nowy numer "ICAN Management Review"
Szósty już numer magazynu „ICAN Management Review” poświęcamy zacierającym się różnicom między strategią a taktyką. Wynikają one ze znacznie większej zmienności i nieprzewidywalności otoczenia biznesowego, co zmusza liderów do łączenia myślenia strategicznego z elastycznym zarządzaniem firmą.
Przyszłość biznesu i strategie rozwoju na 2021
Dziś funkcjonujemy w nowej normalności – z powodu pandemii zmiany zaszły w każdym obszarze naszego życia. Zmieniły się potrzeby i zachowania klientów, organizacja pracy i sposoby wykonywania obowiązków. Większość pracowników zauważyła wzrost swojej efektywności i chętnie będzie kontynuowała pracę zdalną, co ma znaczący wpływ na współpracę w zespołach i realizację celów. Dlatego teraz jak nigdy wcześniej liczą się precyzja myślenia, umiejętność podejmowania decyzji i opracowywania strategii. Jak działać w nowej normalności 2.0?
Siła zwinności
Wielu twórców start-upów obawia się, że opóźnianie komercjalizacji pomysłu doprowadzi do fiaska ich biznesu.
Wizja przedsiębiorstwa jako nieodłączny element wygrywających strategii
Gdy zaczynam pracę z daną organizacją, pytam jej menedżerów o wizję firmy. Odpowiedzi są bardzo różne i niejednokrotnie sprzeczne. Pamiętajmy, że rozpoczynając pracę nad formułowaniem strategii, nasza wizja musi być spójna. Jak zmierzyć się z tym zadaniem?
Misja firmy jako źródło inspiracji, siły zespołu i lojalności pracowników
Choć część liderów jest negatywnie nastawiona do określania misji przedsiębiorstwa, ma ona ogromne znaczenie w budowaniu silnej organizacji.
Planowanie strategiczne w twojej firmie
Dobry plan to połowa sukcesu? Tak. Dobry plan to tylko połowa sukcesu. Drugą połowę stanowi skuteczna realizacja zamierzonych działań. Niestety, w biznesie bardzo często dystans między tymi połowami jest zadziwiająco odległy… Oto sprawdzone sposoby na to, jak błyskotliwe pomysły przekuwać z sukcesem w działanie.
Dobra strategia to tylko połowa sukcesu
Przyszedł czas, aby rozprawić się z kolejnym przestarzałym, powtarzanym od lat, biznesowym mitem. Tym razem o popularnych, ale nieskutecznych narzędziach planowania strategicznego.
Kodowanie sukcesu - jak robić wielkie rzeczy w niepewnych czasach?
Jak robić wielkie rzeczy w niepewnych czasach? Świat jest coraz bardziej nieprzewidywalny. Ludzie próbują zwinnie dostosować się do zmiennych realiów lub poddają się temu, co los przyniesie. Jest i trzecie rozwiązanie – możesz stać się antykruchy, by czerpać siłę z ciągłych zmian, a nawet wzmacniać się dzięki nim!
Recenzja: Antykruchość. O rzeczach, którym służą wstrząsy
Większość dzisiejszych decyzji biznesowych podejmowanych jest bez dostępu do kompletnych informacji i w obliczu niepewności. Jak skutecznie działać w takich warunkach?
Zyskowne projektowanie
Wybitni przedsiębiorcy wiedzą, że ich przełomowe innowacje pozostaną jedynie gadżetami, jeżeli nie powstanie wokół nich infrastruktura, która nada im walor użytkowy.
Zasypywanie przepaści
Opracowywanie strategii to elegancki i logiczny proces koncepcyjny, prowadzący do wytyczenia optymalnej ścieżki rozwoju dla organizacji.
Kultura innowacyjności
Co decyduje o organizacyjnej innowacyjności – umiejętność przyciągnięcia pomysłowych ludzi czy wewnętrzna kultura sprzyjająca powstawaniu twórczych pomysłów?
Siła różnorodności
Dlaczego firmy nie korzystają z dobrodziejstw różnorodności?
Wyzwania kulturowe
Bogactwo, które firma zyskuje za sprawą globalizacji, może też stać się poważną barierą w rozwoju. Przyczyną są różnice kulturowe.
Poszukiwanie złotego środka
Dążąc do maksymalnej efektywności, firmy tworzą środowiska pracy, które pozwalają pracownikom nie tylko na wykonywanie obowiązków, ale równocześnie kształtują twórczą kulturę organizacyjną poprzez rozwój współpracy i wyzwalanie kreatywności.
Przewagi trudne do podrobienia
W poszukiwaniu długofalowej przewagi konkurencyjnej rosnącą rolę odgrywają czynniki trudniejsze do skopiowania, takie jak kultura organizacyjna czy zaangażowanie pracowników.
Poszukiwanie kierunków wzrostu
Otoczenie biznesu wciąż jest dalekie od stabilizacji, gdyż rynki znajdują się pod wpływem wielu równoległych megatrendów, związanych z rewolucją cyfrową i zmienną sytuacją polityczno‑ekonomiczną.
Źródła innowacji
Wszelkie międzynarodowe rankingi dobitnie pokazują, że pod względem innowacyjności polska gospodarka wciąż pozostaje na szarym końcu Europy.