Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Gdy Thomas Edison wynalazł żarówkę elektryczną, szybko stworzył wokół niej branżę elektryczną, wówczas zupełnie nowy sektor gospodarki. Ponad sto lat później, Steve Jobs wprowadził Apple na rynek muzyczny z odtwarzaczem iPod i równocześnie uruchomił internetowy sklep muzyczny iTunes Store.

Ci wybitni przedsiębiorcy doskonale wiedzieli, że ich przełomowe innowacje pozostaną jedynie gadżetami, jeżeli nie powstanie wokół nich infrastruktura, która nada im walor użytkowy.

Istotą sukcesu tych wybitnych przedsiębiorców była niebywała zdolność przewidywania, do czego ludziom przydadzą się ich produkty i kreowania w pełni rozwiniętych rynków, a nie tylko gadżetów niemających szerszego zastosowania. Takie podejście, typowe dla projektantów, jest niezwykle potrzebne współczesnym firmom, działającym na utowarowionych i turbulentnych rynkach. Przyjęcie przez nie sposobu myślenia projektanta może zaprocentować nie tylko zdolnością do tworzenia nowych, lepszych produktów i usług, ale też procesów, struktur organizacyjnych, a nawet strategii, o czym piszemy na dalszych stronach tego wydania HBRP.

Na początek polecam Państwu artykuł „Projektowanie służące działaniu”, w którym Tim Brown i Roger Martin podpowiadają, jak wykorzystać myślenie zgodne z zasadami projektowania do wcielania w życie wspaniałych pomysłów. Stosowanie zasad projektowania przekłada się nie tylko na produkty, ale także na to, jak pracują ludzie. Jon Kolko w tekście „Projektowanie ujawnia potencjał” pokazuje, jak podejście, które niegdyś stosowano głównie we wzornictwie produktów, zaczyna przenikać do kultury organizacyjnej. Przykładu dostarcza firma Samsung Electronics, która z producenta niedrogich urządzeń zlecanych przez inne firmy przekształciła się w światowego lidera innowacji. Drogę do kultury skoncentrowanej na projektowaniu przedstawiają Youngjin Yoo i Kyungmook Kim w artykule „Jak Samsung został potęgą w dziedzinie projektowania”.

Myślenie zgodne z zasadami projektowania prezentuje również wielu liderów obecnych w prestiżowym rankingu HBR, którego wyniki prezentujemy na łamach magazynu. Tworząc zestawienie, redakcja HBR szukała odpowiedzi na pytanie, którzy globalni prezesi są odporni na presję krótkoterminowości i rzeczywiście wypracowują solidne wyniki długookresowe? Odpowiedzi dostarcza ranking najskuteczniejszych prezesów w roku 2015.

Polecam też Państwu pozostałe artykuły i życzę samych udanych projektów, które przełożą się na doskonałe wyniki krótko – i długoterminowe.

Witold B. Jankowski

Prezes ICAN Institute. Redaktor naczelny "ICAN Management Review" i "MIT Sloan Management Review Polska". Jeden z najbardziej doświadczonych konsultantów strategicznych w Europie. 


Najpopularniejsze tematy