Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Dążąc do maksymalnej efektywności, firmy tworzą środowiska pracy, które pozwalają pracownikom nie tylko na wykonywanie obowiązków zawodowych, ale równocześnie kształtują twórczą kulturę organizacyjną poprzez rozwój współpracy i wyzwalanie kreatywności.

Dlatego pracodawcy odeszli od tradycyjnego zacisza gabinetów w kierunku otwartej przestrzeni biurowej, podnosząc atrakcyjność przestrzeni służących do współpracy kosztem miejsca do pracy indywidualnej. Niestety, zmiany te zaszły za daleko i ludzie ponownie zaczynają odczuwać potrzebę prywatności, by sprostać coraz trudniejszym wyzwaniom zawodowym.

Jak stworzyć miejsce pracy pozwalające na wykonywanie wymagających skupienia zadań i ułatwiające współpracę między ludźmi? Odpowiedzi na to pytanie szukamy w bloku artykułów zatytułowanym „Biura XXI wieku”. Autorzy tekstu Jak pogodzić »ja« i »my« uważają, że prywatność nie wyklucza współdziałania, a receptą na dobre miejsce pracy jest zapewnienie ludziom możliwości łatwego przechodzenia od pracy grupowej do indywidualnej.

Konieczność zapewnienia podwładnym poczucia prywatności podkreśla też Ethan Bernstein w tekście Pułapka transparentności. Autor przestrzega, że zbyt duża otwartość może wyzwolić poczucie bezbronności i „wystawienia na pokaz”. Nie można jednak zupełnie rezygnować z otwartości, gdyż istnieje ścisła zależność między interakcjami pracowników a efektywnością i innowacyjnością. O tym, jak przypadkowym spotkaniom personelu sprzyjają firmy z Doliny Krzemowej, piszą autorzy artykułu Biura, które aktywizują pracowników.

Jednak nawet najwszechstronniejsze biuro nie pomoże, jeśli firmie zabraknie przywódcy, który kreatywność i zaangażowanie ludzi przekuje na wyniki. W artykule Najskuteczniejsi prezesi świata przedstawiamy ranking 100 najskuteczniejszych przywódców globalnych spółek, którzy osiągnęli najlepsze wyniki w budowaniu wartości swoich przedsiębiorstw. Praktyka pokazuje, że na dłuższą metę najlepszym prezesem okazuje się ten, kto mimo słabych wyników krótkoterminowych wciąż dużo inwestuje w przyszłość.

Polecam Państwu także pozostałe artykuły i życzę jak najlepszych wyników osiąganych w przyjaznym miejscu pracy.

Witold B. Jankowski

Prezes ICAN Institute. Redaktor naczelny "ICAN Management Review" i "MIT Sloan Management Review Polska". Jeden z najbardziej doświadczonych konsultantów strategicznych w Europie. 

Polecane artykuły


Najpopularniejsze tematy