Procesy biznesowe
Żadna efektywna organizacja nie może się obyć bez procesów biznesowych oraz zarządzania procesowego. Na czym one polegają? Jak projektować procesy biznesowe przynoszące realizację założonych celów?
Pokaż więcejPandemia to czas, aby zachować się odpowiedzialnie
Na temat sytuacji w branży ubezpieczeń i dobrych praktyk w sytuacji zagrożenia redakcja „Harvard Business Review Polska” rozmawia z prezesem zarządu Warty Jarosławem Parkotem.
Wieloetapowe myślenie projektowe
Myślenie projektowe może być bardzo skutecznym narzędziem tworzenia innowacyjnych produktów i usług uwzględniających głębokie potrzeby użytkownika.
Wyzwania są sercem biznesu [WYWIAD]
Dyrektor zarządzający marki Wedel, Maciej Herman, opowiada o swojej drodze zawodowej i najtrudniejszych wyzwaniach, z którymi mierzył się w ostatnich latach. Dzieli się również wskazówkami dla menedżerów i odpowiada na pytanie o kluczowe jego zdaniem kompetencje nowoczesnego lidera.
Rozwój ludzi jest kluczowy dla rozwoju biznesu
Skuteczna realizacja strategii biznesowej wymaga profesjonalnej i zaangażowanej kadry. Ale jak wykorzystać potencjał utalentowanych pracowników?
Inteligentna optymalizacja procesów
Rozwój nowych technologii otwiera nowe możliwości dla automatyzacji procesów.
Przewaga na wielu polach
Błąd ludzki to w wielu branżach spore ryzyko, co dotyczy zwłaszcza tak wrażliwych sektorów jak bankowość i ubezpieczenia, które najszerzej wykorzystują zautomatyzowane procesy.
Recenzja: Antykruchość. O rzeczach, którym służą wstrząsy
Większość dzisiejszych decyzji biznesowych podejmowanych jest bez dostępu do kompletnych informacji i w obliczu niepewności. Jak skutecznie działać w takich warunkach?
Jak raportują polskie firmy
Na polskim rynku mamy dwie prędkości związane z raportowaniem niefinansowym. Z jednej strony istnieją przedsiębiorstwa, które mają za sobą dziesięcioletnią praktykę raportowania, z drugiej takie, które dopiero zastanawiają się nad tym, jak wdrożyć ten proces we własnych firmach.
Outsourcing pod presją algorytmów
Firmy outsourcingowe rosną jak na drożdżach dzięki skłonności przedsiębiorstw do powierzania zewnętrznym partnerom obsługi coraz szerszego zakresu funkcji biznesowych.
Zarządzanie procesowe – biurokratyczna strata czasu czy konkretne korzyści biznesowe?
Jedyną stałą w świecie, a zatem także w twojej organizacji, jest zmiana i musisz być na nią cały czas gotowy.
Jakie kompetencje wpływają na realizację strategii
Skuteczna realizacja celów strategicznych wymaga zaangażowania całej organizacji.
LOTOS: jak podwoiliśmy wielkość firmy
W ciągu kilku lat Grupa LOTOS awansowała do ligi największych rafinerii europejskich. Po drodze musiała poradzić sobie z kilkoma poważnymi problemami.
Nowa normalność w świecie biznesu
Zarządzanie w epoce turbulencji przypomina poruszanie się we mgle. Nie oznacza to, że nic nie widać, ale kontury są rozmyte.
Projekty jako wstęp do zarządzania procesami
Firmy decydujące się na podniesienie efektywności przez udoskonalanie i rozwijanie zachodzących w nich procesów biznesowych powinny mieć świadomość dwóch, tylko z pozoru trywialnych, prawidłowości.
Efektywność = motywacja ludzi + usprawnienie procesów
Zwiększenie efektywności w zakładzie produkcyjnym zależy niewątpliwie od przepływu informacji, wiedzy oraz usprawnienia procesów.