Sprzedaż
Hiperpersonalizacja rządzi w e-commerce
Dynamiczny rozwój narzędzi sztucznej inteligencji nieodwracalnie zmieniły nawyki zakupowe konsumentów, uwypuklając potrzebę hiperpersonalizacji zarówno oferty produktowej, jak i obsługi klienta.
Jak można pomóc klientom podczas kryzysu?
Firmy mogą wspierać klientów w czasie kryzysu, przede wszystkim udzielając im rabatów, ale także dzieląc się z nimi pomysłami na obniżenie kosztów życia. Dzięki takim krokom łatwiej liczyć na lojalność klientów.
Już 86% Polaków martwi się o klimat. Jak zmienia to ich decyzje zakupowe?
Wiadomo, że konsumenci oczekują od firm działań, które będą (co najmniej) neutralne środowiskowo. Coraz więcej wiemy też o tym, w jakim stopniu wpływa to na ich decyzje zakupowe. Prawie 90% Polaków deklaruje, że obawia się kryzysu klimatycznego, a za tą obawą podążają konkretne zmiany w ich decyzjach konsumenckich.
Luksusowe doświadczenie klienta – czego można nauczyć się od marek premium
O tym, jak budować poczucie ekskluzywności poprzez doświadczenie z marką, a także o unikatowych sposobach zaspokajania potrzeb klientów, rozmawiam z Dominiką Trawką, strategiem oraz doradczynią marek premium i luksusowych, autorką bestsellerowej książki Marketing Premium, założycielką pierwszego w Polsce bloga o marketingu marek z wyższej półki: MarketingPremium.pl, oraz firmy doradczej Luxury Consulting Online.
MVP: jak wprowadzać na rynek nowe produkty bez większego ryzyka
Firma chcąca wprowadzić na rynek nowy produkt lub przetestować hipotezę biznesową chciałaby zredukować ryzyko niepowodzenia do minimum. W tym celu może postawić na tzw. Minimum Viable Product. To, w jaki sposób sprawdzić, czy produkt w wersji minimalnej będzie rentowny, pokazujemy na przykładzie współpracy firm Chartipedia i Boldare.
Odzyskaj 15–20% utraconych koszyków dzięki płatnościom odroczonym
Według najnowszych badań Instytutu Baymarda 70% koszyków w e-sklepach zostaje porzuconych. Oznacza to, że siedemdziesięciu na stu klientów wycofuje się z procesu zakupowego tuż przed finalizacją zamówienia. Głównym tego powodem są wysokie koszty przesyłki, a także długi i złożony proces zakupowy wymagający zakładania konta.
Biznes zanurzony w metaświecie
W ciągu pierwszych pięciu miesięcy 2022 roku biznes zainwestował ponad 120 miliardów dolarów w rozwój technologii związanych z metawersum. Nic dziwnego, gospodarka wirtualnych światów do 2030 roku może bowiem osiągnąć wartość 5 bilionów dolarów.
Chcesz sprzedawać w sieci? Zadbaj o szybką dostawę!
O tym, na co powinny zwracać uwagę sklepy online w dobie inflacji, jaką strategię warto podjąć w najbliższym czasie oraz jak będą wyglądać tzw. zakupy jutra, opowiada Damian Wiszowaty, założyciel firmy Gonito oraz prelegent podczas E-Commerce Trends Summit 2022.
W handlu pozwól sobie na eksperymentowanie
Konsumenci kupują w punktach stacjonarnych, ponieważ oczekują przyjemnych doświadczeń zakupowych, natomiast e-sklepy wybierają ze względu na wygodę. Jednak „często klienci po prostu nie wiedzą, czego chcą, albo nie wiedzą, co jest możliwe. Nie są bowiem w stanie wyobrazić sobie czegoś, co jeszcze nie istnieje. Dlatego tak ważne jest także eksperymentowanie” – podkreśla Jan-Pieter (JP) Lips szef działu ujednoliconego handlu (Unified Commerce Enablement) w Adyen. Rozmawia Paulina Kostro.
Obsługa klienta – 5 inspiracji dla menedżerów
Jedną z najważniejszych lekcji wyniesionych z ostatnich kryzysów jest fakt, że znaczenie obsługi klienta wciąż rośnie. Oto pięć tekstów, które pomogą menedżerom w lepszym zrozumieniu klientów i zapewnieniu im doskonałej obsługi.
Dobry handlowiec — jakie powinien posiadać kompetencje?
Dobry handlowiec potrafi w skuteczny sposób przekonać potencjalnego klienta do zakupu towaru lub usług generujących zyski dla swojego pracodawcy. Nie każda osoba jednak sprawdzi się na takim stanowisku, ponieważ wymaga ono nie tylko odpowiedniego wykształcenia i wiedzy, ale także pewnych cech osobowości, które często trudno jest wypracować. Jakie kompetencje powinien posiadać dobry handlowiec?
Kontroluj wizerunek swojej marki w internecie
W pogoni za sprzedażą na platformie Amazon i w innych dużych serwisach internetowych wielu marketerów traci kontrolę nad przekazem swojej marki.
E-commerce – 5 inspirujących artykułów, by skuteczniej sprzedawać w sieci
Według danych serwisu Statisa w roku 2021 roku wartość sprzedaży detalicznej prowadzonej online wyniosła na całym świecie około 4,9 biliona dolarów. Przewiduje się, że liczba ta wzrośnie o 50 procent w ciągu najbliższych czterech lat, osiągając około 7,4 biliona dolarów do 2025 roku.
Postaw na jakość cyfrowych doświadczeń klientów
Eksperymentalny marketing wykorzystujący nowe technologie może pomóc markom w pokonaniu cyfrowej przepaści i nawiązaniu bardziej osobistego kontaktu z klientami.
Wykorzystaj treści produktowe do zwiększenia sprzedaży w internecie
E-commerce obecnie jest nie tylko wyłącznie kanałem sprzedaży, ale przede wszystkim kanałem inspiracji i komunikacji. Z tego powodu warto poświęcić czas na opracowanie odpowiedniej strategii dotyczącej treści produktowych.
Nowe metody pozyskiwania klientów w e-commerce
- Treści produktowe, które klient zobaczy wchodząc na naszą platformę sprzedażową w pierwszym momencie, decydują o tym czy u nas zostanie czy uda się do konkurencji – mówi Rafał Wasyluk, Head of EMEA Commerce CoE, w firmie VMLY&R. Rozmawia Paulina Kostro.
Frontem i backendem do przyszłości – technologiczne trendy w e-commerce, w które warto inwestować
Wzrost e‑commerce z jednej strony jest szansą na dotarcie do nowych odbiorców, z drugiej zaś wyzwaniem, któremu trzeba sprostać. Jak zatem wybrać odpowiednie technologie dla naszego biznesu i nie pogubić się?
Co marki mogą zrobić, aby przykuć uwagę klienta?
Omnichannel ułatwia zdobywanie nowych klientów i wzmacnia relacje z już obecnymi. Warto jednak pamiętać, że klienci coraz częściej oczekują spójnego doświadczenia, niezależnie od tego, z jakiego kanału skorzystali w celu dokonania zakupu. Ciekawe rozwiązania w tym zakresie oferuje Salesforce, z czego korzystają już największe firmy.
Sprint w e-print, czyli rozwój firmy Lexmark w e-commerce
E-commerce stał się kluczem do zdobywania nowych klientów i rozwijania marki. Jednak aby osiągnąć sukces potrzebna jest odpowiednia strategia, której ważnymi elementami są zarówno działania marketingowe, jak i współpraca z innymi firmami pozwalająca zwiększyć potencjał. Dobrym tego przykładem są wspólne działania marek Lexmark i x-kom.
Ewolucja sprzedaży po Covid-19: nowe trendy i niepewności
Pandemia koronawirusa wprowadziła wiele niepewności i zagrożeń, ale także pozwoliła pojawić się nowym trendom i przyspieszyła cyfryzację biznesu oraz – bardziej lub mniej trwale – zmieniła zachowania klientów.