Innowacje
Suchy chleb nie tylko dla konia
Firma Rebread wykorzystuje czerstwy chleb do produkcji kosmetyków i produktów spożywczych, takich jak kwas chlebowy i preparaty probiotyczne. Twórcy start‑upu opowiadają o szansach i wyzwaniach towarzyszących prowadzeniu biznesu zgodnie z koncepcją gospodarki cyrkularnej.
Klienci nie chcą produktów, których nie będą mogli kontrolować
Z badań wynika, że wyposażanie inteligentnych produktów w funkcjonalne zalety nie może odbywać się kosztem autonomii i prywatności ich użytkowników.
Inteligentne oświetlenie przyszłością magazynów
Oszczędzanie energii elektrycznej oraz obniżanie emisji CO2 stanowi cel coraz większej liczby firm wkraczających na ścieżkę zielonej transformacji. Warto przyjrzeć się obiektom magazynowym, które mają duży potencjał redukcji kosztów i negatywnego wpływu na środowisko. Ciekawych inspiracji dostarcza projekt Rockwool zrealizowany przy udziale SIGNIFY.
Bydgoszcz czuje zielony klimat zmian
Samorządy także powinny wpisać się w trend szeroko pojętej odpowiedzialności organizacji za wpływ jej decyzji i działań na społeczeństwo i środowisko. Bydgoszcz jest przykładem miasta, które aktywnie podejmuje wyzwanie działania w duchu ekologicznej transformacji i świadomie spoglądając w przyszłość, zakłada zielone okulary.
Nie rób teatru, rób innowacje
Gdy firmy dążą do maksymalizacji zysków, innowacje mogą zostać zepchnięte na margines. Te obszary przyjmują wtedy całkiem atrakcyjne nazwy, takie jak „laboratorium”, „akcelerator” lub „inkubator”. Ale jeśli nie wygenerują one nic wartościowego dla biznesu, równie dobrze mogą nie istnieć. Wówczas mamy
do czynienia z typowym „teatrem innowacji”, którego w biznesie należy unikać za wszelką cenę.
Cyfrowy bliźniak, czyli innowacyjna kopia rzeczywistości
Wierna cyfrowa kopia obiektów ze świata realnego umożliwia symulowanie w czasie rzeczywistym działania linii produkcyjnych czy łańcuchów dostaw. Okazała się także bardzo przydatna podczas
rekonstruowania zabytków. A to tylko początek listy korzyści, które firmy mogą osiągnąć, korzystając z technologii cyfrowego bliźniaka.
Pierwszy polski język neuronowy
Na rynku pojawił się syntezator mowy, który brzmi w języku polskim tak naturalnie, że trudno go odróżnić od prawdziwego ludzkiego głosu.
Polska gospodarka cyfrowa rośnie w siłę
Polska jest w Europie Środkowo-Wschodniej liderem pod względem nominalnej wielkości e-commerce. Ale jaka będzie jego przyszłość w obliczu inflacji studzącej nastroje konsumenckie?
Aplikacja pomoże Polakom zadbać o środowisko i walczyć ze śmieciami
Aż 78% Polaków korzysta dziś ze smartfona, który ułatwia komunikację ze światem, zapewnia rozrywkę i pomaga w codziennych obowiązkach. Od teraz urządzenie mobilne może również stać się narzędziem do walki z rosnącym zanieczyszczeniem środowiska wokół nas.
Tania i zielona mobilność
Radykalne plany Komisji Europejskiej w zakresie ograniczeń nowo rejestrowanych aut spalinowych osobowych, jak i ciężarowych, zmierzających do zredukowania śladu węglowego transportu do zera już w 2035 roku, wpisują się w szerszą koncepcję zielonej transformacji Starego Kontynentu. W zwiększeniu konkurencyjności przedsiębiorstwa w czasach zmian przychodzi z pomocą oferta firmy Carsmile.
Wybuchowa logistyka
O budowaniu i rozwijaniu niszowego biznesu w branży logistycznej rozmawiamy z wiceprezesem zarządu i jednocześnie współwłaścicielem firmy ADECON Cezarym Ewertowskim oraz dyrektorem rozwoju biznesu i certyfikowanym doradcą ADR Wojciechem Wiśniewskim.
Ekologiczne rozwiązania to inwestycja w konkurencyjność
Sposoby ograniczania negatywnego wpływu działalności wytwórczej człowieka na środowisko mogą jednocześnie przynosić organizacjom korzyści.
Strefa innowacji: Technologie wsparciem w walce z ludzkimi niedoskonałościami
Nowe technologie zmieniają nie tylko funkcjonowanie firm, ale także rewolucjonizują życie we wszystkich zakątkach świata. Przedstawiamy najciekawsze innowacje, które przydają się w biznesie.
Sztuczna inteligencja na pierwszej linii
Postęp w dziedzinie AI może wyhamować, jeśli końcowi użytkownicy odmówią korzystania z nowych rozwiązań. Ich twórcy muszą zatem myśleć nie tylko o korzyściach biznesowych, ale też o korzyściach dla samych użytkowników.
Osiem pytań o innowacyjność twojej firmy
Poznaj pytania i odpowiedzi, które pomogą ci przezwyciężyć większość wyzwań towarzyszących innowacjom i znacząco poprawią szansę na sukces twojej firmy.
Kiedy stopniowa zmiana jest lepsza od radykalnej transformacji
Przedsiębiorstwa przemysłowe być może nie są pionierami rewolucji cyfrowej, jednak ich ewolucyjne podejście do przeprowadzania udanych inicjatyw w sferze technologii cyfrowych kryje w sobie cenne lekcje dla innych sektorów.
Innowacje, które inspirują
Nowe technologie zmieniają nie tylko funkcjonowanie firm, ale także rewolucjonizują życie codzienne we wszystkich zakątkach świata. Przedstawiamy najciekawsze rozwiązania i innowacje technologiczne, które powstają na styku świata biznesu i nauki.
Subskrybenci bez ciasteczek
Im lepiej znasz swojego klienta, tym bardziej adekwatną ofertę możesz dla niego stworzyć. W jego poznaniu nieocenioną wartość mają dane na jego temat, które do tej pory reklamodawcy pozyskiwali m.in. dzięki cookies. Tymczasem rośnie grono konsumentów, którzy niechętnie dzielą się informacjami na swój temat w sieci. Czy istnieje sposób na pozyskanie wiedzy na ich temat bez ciasteczek?
Jak kontakty z klientami mogą pomóc marketerom w podejmowaniu decyzji
Rozmowa z szefową marketingu Eventbrite o nawiązywaniu kontaktów z klientami w czasie pandemii oraz o budowaniu wirtualnych społeczności.
Metawersum to zupełnie nowa przestrzeń handlowa
Zaistnienie w metawersum jest zależne wyłącznie od naszej wyobraźni. To nieograniczona niczym przestrzeń, gotowa do przełamywania schematów – także tych sprzedażowych. „Przedsiębiorstwa, które wchodzą do metawersum, to przede wszystkim takie organizacje, które lubią eksperymentować, mają w sobie ducha innowacyjności i chcą zabezpieczyć swoją pozycję na rynku w przyszłości” – opowiada Krzysztof Bulski, dyrektor zarządzający w Molecule Group.