Hojny i komplementarny pakiet świadczeń pozapłacowych powiązany z wartościami firmy przyciąga i zatrzymuje talenty na konkurencyjnym rynku pracy.
Partnerem materiału jest Decathlon.
Coraz więcej firm równie dużo uwagi przykłada do dbałości o klientów, jak i pracowników. Być może wynika to z faktu, że zadowolenie pracowników pozytywnie wpływa nie tylko na wyniki, ale i wizerunek przedsiębiorstwa. Czasami powody tego zwrotu są dużo bardziej prozaiczne i wiążą się z obecną sytuacją na rynku pracy, na którym brakuje nawet kilku milionów pracowników. Ten niedobór odczuło już 56% przedsiębiorców biorących udział w XII edycji Barometru Rynku Pracy Work Service. Bez względu na przesłanki, jakimi kierują się pracodawcy, sytuacja się zmieniła i wymaga nowych środków, gdyż konkurowanie wyłącznie wysokością zarobków przestało przynosić efekty. Z badania Antal z 2017 r. wynika, że wśród specjalistów i menedżerów najważniejszymi czynnikami decydującymi o przyjęciu przez nich pracy w danej organizacji są wielkość i prestiż pracodawcy oraz styl zarządzania i kultura organizacyjna będące elementem wizerunku firmy.
Jak zdobyć przewagę konkurencyjną na rynku pracownika?
Wizerunek pracodawcy jest bezpośrednio powiązany ze skutecznością prowadzonych działań employer brandingowych. Podobnie jak w przypadku klientów pracownicy oczekują dobrze skrojonej propozycji wartości (ang. employee value proposition). Wpisuje się w nią kultura organizacyjna, misja, ale również prawidłowo zaprojektowany zestaw uzupełniających się świadczeń pozapłacowych.
Podstawowy pakiet benefitów w Polsce obejmuje karty sportowe i opiekę zdrowotną. To praktyczny wyraz troski firmy o samopoczucie pracownika, jednak niewystarczający, aby wyrobić nawyki zdrowego stylu życia. Do tego potrzebne są kompleksowe działania, obejmujące m.in. właściwą dietę, odpowiednią liczbę godzin snu i aktywny styl życia. Dopiero takie holistyczne podejście wpływa na witalność pracowników, co przekłada się na atmosferę w pracy, a także obniżenie kosztów wynikających z absencji.
Pracownicy jak najlepsi zawodnicy
Jednym z najważniejszych filarów inicjatyw promujących zdrowy styl życia jest sport, który poza wymiarem zdrowotnym przynosi przedsiębiorcom wiele innych korzyści, np. integruje członków zespołu wokół wspólnej pasji. Obserwujemy to na co dzień w Decathlonie, ponieważ właśnie na zaangażowaniu wokół sportu budujemy motywację pracowników i kulturę organizacyjną. To przynosi wyniki – w trudnej branży sprzedaży wielkopowierzchniowej osiągamy 87% zadowolenia z pracy. Widzimy, że inne firmy podążają w tym samym kierunku, a sport coraz częściej zajmuje centralne miejsce w strategii employer brandingowej. W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie, jak również chcąc wzmacniać i urozmaicać te działania, stworzyliśmy kartę podarunkową dla biznesu, która jest praktycznym uzupełnieniem benefitów sportowych.
Sport a la carte
Nasze karty podarunkowe są wykorzystywane m.in. przez firmy, działy HR, agencje marketingowe i organizatorów zawodów sportowych. W przypadku przedsiębiorstw najczęściej znajdują zastosowanie jako część zestawu powitalnego, nagroda za osiągnięcia dla entuzjastów sportu lub prezent, który docenią pasjonaci aktywnego stylu życia. Ich popularność zawdzięczamy wizerunkowi marki Decathlon, jej najlepszymi miernikami są udział w rynku i opinie online. Nasi klienci doceniają bogaty asortyment sportowy do ponad 70 dyscyplin, dostosowany do różnych poziomów zaawansowania, a także dostępność sklepów stacjonarnych (obecnie 58 punktów) oraz dobrze prosperujący kanał online. Do wyboru są dwa typy Karty Podarunkowej Decathlon dla Biznesu: fizyczna i elektroniczna (E‑Karta). Przedstawicieli firm, którzy poszukują elastycznych form uzupełnienia benefitów, zachęcamy do odwiedzenia naszej strony internetowej.