Młoda firma technologiczna stanęła przed szansą na atrakcyjną akwizycję. Niestety, zabrakło w niej kultury wymiany informacji zwrotnej. W efekcie szanse na terminowe zamknięcie transakcji na atrakcyjnych warunkach zaczęły niebezpiecznie zbliżać się do zera.
To będzie najważniejsze wydarzenie w naszej pięcioletniej historii, a także miły akcent na obchody rocznicy – podkreślił podczas statusowego spotkania z menedżerami Janek Górski, założyciel i prezes firmy XCBCommerce, specjalizującej się w budowie internetowych aplikacji dla e‑handlu.
To było jedno z typowych spotkań, jakie często odbywały się w firmie informatycznej. Strój obowiązywał dość luźny, jak to w branży: dżinsy, T‑shirty i converse’y. Uczestnicy spotkania dzielili uwagę pomiędzy słowa padające na zebraniu i swoje facebookowe profile. Tego dnia było podobnie. Prezes jednak założył marynarkę, czym skutecznie przyciągnął uwagę zebranych.
– Połączenie z firmą Traffic Flows, zajmującą się pozycjonowaniem stron internetowych, zwłaszcza tych należących do e‑sklepów, tworzy nam nowe możliwości rozwoju technologicznego, co przełoży się na powstanie nowych produktów, jeszcze lepiej odpowiadających na potrzeby obecnych i nowych klientów – powiedział prezes, patrząc na współpracowników. – Nie muszę chyba dodawać, że to oznacza większe przychody i dalszy rozwój. Planuję zamknąć procedury akwizycyjne do końca tego roku.
To wywołało pewne poruszenie. Wiedzieli o prowadzonych rozmowach, jednak wszystkich zaskoczyło tempo działania. Kiedy zebranie dobiegło końca, uczestnicy powoli rozchodzili się do swoich biurek, żywo dyskutując o tym, co takie połączenie może oznaczać dla nich i dla firmy. Czy trzeba będzie zmniejszyć przestrzeń przy biurkach, aby zrobić miejsce dla nowych pracowników? Czy może firma zmieni siedzibę?