Zmiana w organizacji to jeden z najtrudniejszych procesów do zakomunikowania. Zwykle towarzyszą jej obawy pracowników o przyszłość, bowiem tracą oni poczucie bezpieczeństwa wynikające z funkcjonowania w dobrze znanej im rzeczywistości. Nowe, trudne do przewidzenia warunki wywołują niepokój. Ludzie się zastanawiają, czy i jak zmienią się ich obowiązki, status, wynagrodzenie. Rodzą się plotki, które przy braku zwiększonej aktywności informacyjnej firmy i możliwości dialogu z pracownikami prowadzą do sytuacji kryzysowej.
Prezes Zbigniew Zawilski miał rację, że w tak ważnym dla przedsiębiorstwa momencie komunikat powinien wyjść od niego, jednak przy pisaniu tekstu popełnił typowe dla zarządzających i brzemienne w skutki błędy. Komunikacja o tak poważnej zmianie w funkcjonowaniu firmy powinna być odpowiednio wcześniej zaplanowana i bardzo starannie przygotowana. Wybór kanałów komunikacji, kluczowych przekazów, argumentów i języka komunikacji jest zadaniem specjalistów z działów PR i HR, a nie prezesa. Szef powinien osobiście informować pracowników o zmianach w firmie, ale musi to robić zgodnie z rekomendacjami profesjonalistów.