Uważam, że „niewidzialni” to ludzie o wysokich kompetencjach, dużym doświadczeniu oraz gruntownej wiedzy w danym obszarze, którzy ze względu na charakter zajmowanego stanowiska pozostają w cieniu, niejednokrotnie z własnej woli. Są pragmatyczni, zazwyczaj nie składają obietnic bez pokrycia, ważą słowa, ponieważ to miara ich profesjonalizmu i rzetelności. W trakcie kariery menedżerskiej spotkałem wiele takich osób – również w Carlsberg Polska. Do „niewidzialnych” należą: piwowarzy, przedstawiciele handlowi, pracownicy linii produkcyjnych czy dział obsługi klienta – wszyscy wspólnie nadają smak piwu, które produkujemy i sprzedajemy.
Wyzwania dla menedżerów
Istotną cechą „niewidzialnych” jest silna orientacja na wynik. Właśnie ona determinuje w największym stopniu ich podejście do zadań – wolą działać, podejmować inicjatywę, pracować samodzielnie, zrobią, co tylko mogą, aby osiągnąć cel. To nadaje sens ich pracy, nie zaś liczne pochwały i autopromocja...