Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Sprzedaż skoncentrowana na kliencie

Chociaż sytuacja na rynku jest coraz lepsza, klienci - zarówno osoby prywatne, jak i firmy - są nadal bardzo uważni i bardzo pilnują swoich budżetów. Przez to też znacznie wydłuża się proces podejmowania decyzji. Dodatkowo następuje komodytyzacja usług, a klienci - zarówno w sektorze B2B, jak i B2C - bardzo ostrożnie wydają dziś pieniądze i wnikliwie porównują oferty.

W takich warunkach dyrektorzy handlowi muszą dziś realizować ambitne budżety sprzedaży, odzwierciedlające optymizm wynikający z zapowiadanego ożywienia po kryzysie. Wykonanie tych planów wymaga jednak weryfikacji dotychczasowych technik i narzędzi sprzedaży. Jak dziś powinna zmieniać się polityka sprzedażowa firm, by zwiększać przychody i utrzymać marże? Zapytaliśmy o to podczas debaty redakcyjnej Harvard Business Review Polska.

Zostało 95% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Łukasz Świerżewski

Dawniej zastępca redaktora naczelnego HBRP, obecnie p.o. dyrektora departamentu komunikacji korporacyjnej i rzecznik prasowy PKO Banku Polskiego.

David Lambert

David Lambert jest współzałożycielem doradczej firmy IOWEU International oraz współautorem książki Smarter Selling, Prentice-Hall, 2007. Jest międzynarodowym autorytetem w dziedzinie podnoszenia skuteczności sprzedaży.

Agnieszka Kubera

Agnieszka Kubera piastuje stanowisko Products Lead w Accenture. Wcześniej była starszym menedżerem w IBM Business Consulting Services. Specjalizuje się w doradztwie z zakresu reorganizacji procesów biznesowych oraz wdrażania systemów usprawniających zarządzanie.

Marek Podstawa

Marek Podstawa jest dyrektorem wykonawczym ds. sprzedaży detalicznej w PKN Orlen.

Arkadiusz Nowiński

Prezes zarządu Volvo Auto Polska.


Najpopularniejsze tematy