Polskie firmy stoją przed wyzwaniem wdrażania efektywnych struktur sprzedaży wielokanałowej. O tym, na jakie pytania należy sobie odpowiedzieć, by odnieść sukces, mówi John DeSarbo, ekspert zarządzania kanałami sprzedaży. Rozmawia Filip Szumowski.
Ten artykuł dostępny jest także w wersji audio. Zaloguj się lub zostań prenumeratorem i słuchaj bez ograniczeń!
Rewolucja cyfrowa stwarza liczne możliwości rozwoju nowych kanałów sprzedaży oraz wspierania kanałów tradycyjnych. Czy istnieje uniwersalny sposób na skuteczne wykorzystanie rozwiązań, jakie niosą ze sobą nowe technologie?
Obecnie firmy mają wiele możliwości promowania, sprzedawania i dostarczania klientom produktów i usług. Innowacje w obszarze różnych technologii – na przykład: praca w chmurze, media społecznościowe, mobilność, analiza wielkich zbiorów danych – stwarzają wielkie szanse dla wszystkich firm – dużych i małych. Muszą one jednak zdecydować, jaki miks kanałów najbardziej odpowiada profilowi ich działalności, i zainwestować środki w zasoby i programy, które uruchomią te kanały i zwiększą ich wydajność. Niestety, liczba tych możliwości bywa przytłaczająca i łatwo się w tym wszystkim pogubić. Zmiany zachodzą tak szybko, że bardzo trudno podjąć decyzję, jak ostatecznie powinna wyglądać nasza strategia sprzedażowa.