Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Rynek pracy i IT przeobrażają outsourcing

Impel oferuje outsourcing w dwóch obszarach.

Facility Management (FM) to mniej lub bardziej zintegrowane usługi związane z obsługą nieruchomości, a więc czystości, bezpieczeństwa, techniki obiektowej, polegającej na integrowaniu zasobów ludzkich, procesów, technologii.

Drugi obszar to BPO, czyli obsługa procesów biznesowych, takich jak: usługi IT, obsługa księgowa i kadrowo‑płacowa, doradztwo podatkowe, archiwizacja i digitalizacja dokumentów. Rozumiemy specyfikę obu obszarów, dlatego zauważamy, że klient FM nieśmiało zaczyna myśleć o większej integracji – zamawianiu kilku usług u jednego dostawcy, a nawet o pełnym łączeniu serwisu obiektowego. Kolejny krok to współpraca z wykonawcą nad zakresem zamówienia oraz doskonaleniem realizacji usługi w czasie trwania umowy, podobnie jak to się dzieje w usługach BPO.

Na outsourcing usług FM ogromny wpływ mają zmiany na rynku pracy oraz nowe technologie, przy czym i rynek pracy, i technologie oddziałują na siebie z podobną siłą. Ustawowe wzrosty stawek ZUS czy stawek godzinowych i płacy minimalnej, a także zmiany popytowo‑podażowe na rynku pracy oraz rosnące oczekiwana płacowe, sprawiły, że zarówno klienci, jak i outsourcerzy są coraz bardziej świadomi, że automatyzacja i robotyzacja procesów, pakietyzacja i integracja usług stają się koniecznością. Do wczoraj klasyczny klient FM wiedział, co kupuje, jak kupuje, do czego to mu służy. Nie wyobrażał sobie sytuacji, w której może zaprojektować razem z wykonawcą usługę, zanim ją zamówi, nie wspominając już o doskonaleniu i innowacyjności poszukiwanych w trakcie realizacji kontraktu. Teraz tego oczekuje.

Zostało 58% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Grzegorz Dzik

Prezes Impel S.A.


Najpopularniejsze tematy