Mimo zapewnień menedżerów polscy klienci jeszcze długo poczekają na indywidualne traktowanie, zgodne z ich potrzebami. Z sondażu redakcji HBRP i agencji badawczej IQS and Quant Group wynika bowiem, że wyznaczając swoim firmom ambitne cele w zakresie obsługi klienta, menedżerowie nie dopilnowują, by za tymi celami stał spójny system wsparcia: narzędzia do analizy klientów i sterowania nimi, odpowiednio przeszkoleni i wyposażeni w kompetencje decyzyjne pracownicy, systemy motywacyjne nastawione na promowanie wysokiej jakości obsługi, procesy zachęcające do współpracy różne działy wewnętrzne w firmie itp.
Na szczęście, menedżerowie dostrzegają potrzebę zmian w tym zakresie. Wielu deklaruje, że w najbliższych kilku latach nadrobi zaległości. Pozostaje tylko pytanie, czy klient będzie równie cierpliwy i czy pozostanie przy firmie, z której obsługi nie jest w pełni zadowolony.