Nowa rzeczywistość wymaga od przywódców znacznie szerszego spojrzenia na biznes niż dotychczas. O tym, na co powinni zwrócić uwagę liderzy firm w czasach dynamicznego rozwoju technologii, opowiada Hans van Grieken, kierujący działem Technology Research & Insight firmy Deloitte na region Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. Rozmawia Mateusz Żurawik.
Hans van Grieken kieruje działem przygotowującym najważniejsze analizy firmy Deloitte. W Warszawie zaprezentował dziewięć najważniejszych trendów, które powinni wziąć pod uwagę liderzy tworzący strategię cyfrową dla swoich firm.
Twierdzi pan, że każda firma jest technologiczna. Co pan przez to rozumie?
Coraz częściej firmy będą zauważać, że ich klienci cyfryzują swoje procesy. W przypadku największych organizacji cyfryzacja jest już niemal oczywistością, coraz częściej proces ten zachodzi również w mniejszych przedsiębiorstwach. Jeśli wszyscy moi klienci są coraz bardziej zaawansowani cyfrowo, to jako lider również muszę skupić się na przygotowaniu strategii cyfrowej.
...
PRZECZYTAJ TAKŻE: Wizja i kształtowanie strategii »
Przywódca musi być zaangażowany
Skuteczne przywództwo to ciągłe poszukiwanie równowagi między różnymi cechami.