Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Prawda czy fałsz

Od wieków ludzie kłamią i rozsiewają plotki, jednak dopiero w XXI stuleciu, za sprawą mediów elektronicznych i platform społecznościowych, siła oddziaływania fałszywych wiadomości nabrała masowego charakteru.

Co ciekawe, ich wpływu i zasięgu początkowo nie doceniał nawet twórca Facebooka. Po wyborach prezydenckich w Stanach Zjednoczonych Mark Zuckerberg stwierdził podczas jednej z konferencji technologicznych, że pomysł, jakoby tzw. fake newsy na kierowanym przez niego serwisie wpływały na głosy Amerykanów, jest dość szalony. Parę dni później opublikował post, w którym przyznał, że Facebook szuka sposobów na ochronę swojej społeczności przed ich wpływem.

Fałszywe wiadomości mogą mieć niszczący wpływ zarówno na politykę, jak i na biznes. Ich niesamowitą siłę tłumaczą przytaczane przez nas badania, z których wynika, że nieprawdziwe informacje rozchodzą się o rząd wielkości dalej, szybciej i szerzej niż prawdziwe. Dlatego też bierzemy pod lupę to destrukcyjne zjawisko i w artykule Demontaż rzeczywistości przedstawiamy sposoby na skuteczną obronę przed nimi.

Tarczą chroniącą przed pomówieniami i plotkami są prestiż, solidność i rzetelność, czyli cechy, którymi charakteryzują się zwycięzcy najnowszego rankingu Najskuteczniejsi prezesi świata w 2018 roku. Przedstawiamy w nim listę stu globalnych liderów, którzy w ubiegłym roku osiągnęli najlepsze wyniki. Aż 70 osób z obecnego zestawienia znalazło się również w rankingu z 2017 roku, co pokazuje, jak ważna jest w biznesie stabilność i odporność na zewnętrzne zawirowania. Co jednak zrobić, gdy te zawirowania wywołuje niesamowity postęp technologiczny, który wzbudza niepokój nawet wśród graczy o ustalonej pozycji, w organach nadzoru oraz u konsumentów? Trzeba zadbać nie tylko o własną firmę, ale również o otaczający ją ekosystem. W artykule Kiedy technologia wyprzedza społeczeństwo przedstawiamy przykłady firm z krajów azjatyckich i afrykańskich, które inwestując w otoczenie, zapewniają sobie długofalowe korzyści.

Życzę Państwu miłej lektury oraz zachęcam do zachowania nieustannej czujności, która w otaczającym nas zalewie informacji pozwoli na odróżnienie prawdy od fałszu.

Zapraszam również do przeczytania pozostałych artykułów.

Witold B. Jankowski

Prezes ICAN Institute. Redaktor naczelny "ICAN Management Review" i "MIT Sloan Management Review Polska". Jeden z najbardziej doświadczonych konsultantów strategicznych w Europie. 


Najpopularniejsze tematy