Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Pracownicy narzekają na utrudnienia związane z pracą zdalną. Mimo to nie chcą rezygnować z <em>home office</em>

Aż 42% pracowników narzeka, że kultura organizacyjna ich przedsiębiorstwa ucierpiała podczas pandemii. Frustrację budzą szczególnie problemy techniczne, brak komunikacji i stres związany z coraz bardziej rozmywającą się granicą pomiędzy pracą a życiem prywatnym. Jednocześnie większość ankietowanych nadal docenia jasne strony pracy poza siedzibą firmy.

Blaski i cienie pracy zdalnej

Większość ankietowanych (57%) w badaniu przeprowadzonym przez firmę Ricoh dostrzega zalety pracy zdalnej i cieszy się, że w „nowej normalności” nie musi przejmować się takimi utrudnieniami jak dojazdy do pracy. Jednocześnie 31% badanych przyznało, że odczuwa większy stres podczas wykonywania pracy w domu, wynikający m.in. dodatkowych rozproszeń w godzinach pracy (takich jak konieczność opieki nad dzieckiem). Taki sam procent ankietowanych skarży się na spadek motywacji do pracy, wynikający z problemów technicznych i słabej komunikacji w zespole pracującym zdalnie.

Co trzeci badany zwrócił też uwagę na rosnącą presję, aby w trybie pracy zdalnej był dostępny częściej, niż podczas tradycyjnej pracy stacjonarnej. Z kolei co czwarty ankietowany przyznaje, że zamierza szukać nowej pracy, ponieważ obawia się, że po pandemii jego pracodawca nie zgodzi się na elastyczną formę zatrudnienia.

Zrozumienie potrzeb pracownika kluczem do większej efektywności

Obecnie istotne jest indywidualne podejście do analizy potrzeb każdego pracownika, mające na celu zapewnienie mu odpowiednich warunków do efektywnej pracy zdalnej lub hybrydowej. Warto przy tym uwzględnić szersze wykorzystanie nowych technologii – badanie pokazało, że pracownicy nie boją się korzystania z nowych rozwiązań i widzą ich zalety.

Prawie trzy czwarte badanych uważa, że ma umiejętności wymagane do pracy zdalnej, a 66% respondentów optymistycznie patrzy na możliwości, jakie oferują im nowoczesne technologie. Dlatego przy planowaniu stopniowego powrotu pracowników do biura dobrym pomysłem będzie przeprowadzenie ankiet i rozmów z zatrudnionymi, pomagającymi ustalić rozsądny kompromis i zapewnić im odpowiednie warunki do wykonywania codziennych zadań.

Indeks górny Źródło: Dane pochodzą z badania przeprowadzonego na zlecenie Ricoh na próbie 632 europejskich pracowników przedsiębiorstw zatrudniających od 250 do 999 osób. Indeks górny koniec

Jacek Tomczyk

Redaktor współpracujący MITSMR.pl i ICAN.pl


Najpopularniejsze tematy