Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Polska elektromobilność ma być napędzana wodorem

Rząd pracuje nad polską strategią dotyczącą wodoru, w tym nad formami wsparcia dla tych przedsiębiorców, którzy zdecydują się na zainwestowanie w produkcję i dystrybucję tego paliwa.

Dokument ma być dostępny w pierwszym kwartale 2021 roku, natomiast na koniec roku planowana jest publikacja będącego obecnie w fazie konsultacji społecznych rozporządzenia Ministerstwa Klimatu i Środowiska, dotyczącego dofinansowań w ramach pomocy publicznej na infrastrukturę do ładowania pojazdów elektrycznych i do tankowania wodoru.

PRZECZYTAJ TAKŻE » » »

Koszt energii to nie tylko cena 

Tomasz Ostrowski PL, Piotr Witek PL, Krzysztof Oczko PL

Firmy, które planują zmniejszyć koszty związane z energią elektryczną, powinny zacząć od wykonania gruntownych analiz uwzględniających własne potrzeby, rynek dostawców usług i otoczenie prawne.

Wodór jest jedną z bardziej przyjaznych środowisku alternatyw dla paliw kopalnych, obecnie powszechnie stosowanych do napędzania pojazdów. Polska już teraz jest liczącym się graczem na rynku produkcji i pozyskiwania wodoru – zajmujemy trzecie miejsce w Unii Europejskiej. Większość (95%) pierwiastka pozyskiwana jest z paliw kopalnych, jednak przyszłość należy do wodoru „zielonego”, czyli produkowanego ze źródeł odnawialnych.

PRZECZYTAJ TAKŻE » » »

Czysta energia jest szansą, a nie wyzwaniem 

Lidia Zakrzewska PL, Agnieszka Wasilewska-Semail PL

Strategia rozwoju polskiej energetyki, w której duży nacisk jest położony na czystą energię, aktywizuje spółki pracujące na rzecz tej branży do zmiany modelu biznesowego i portfolio produktów.

Według obecnej wersji rozporządzenia, pomoc publiczna będzie mogła zostać udzielona na utworzenie punktu ładowania pojazdów elektrycznych o mocy do 150 kW lub na zwiększenie mocy punktu ładowania skutkującego przyrostem o 150 kW, a także na budowę lub rozbudowę stacji tankowania wodoru. W przypadku tej ostatniej inwestycji, wartość pomocy nie będzie mogła przekroczyć 3 milionów złotych i 50% kosztów kwalifikowanych na jedną stację, a także nie można będzie jej łączyć z inną pomocą publiczną.

Indeks górny Źródło: Ministerstwo Klimatu i Środowiska. Indeks górny koniec

PRZECZYTAJ TAKŻE » » »

Jak oszczędzać energię i monitorować procesy 

Piotr Kwiatkowski PL

Poznaj wpływ zużycia energii na koszty funkcjonowania firmy. Jakie są możliwości poprawiania efektywności energetycznej w organizacjach?

Jacek Tomczyk

Redaktor współpracujący MITSMR.pl i ICAN.pl


Najpopularniejsze tematy