Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Biznes to twarda gra, w której ważnym orężem są innowacje, patenty i nowe produkty. Tradycyjnie więc działalność badawcza i rozwojowa jest pilnie strzeżona, w jej ramach bowiem wykuwa się tak pożądana w tej grze przewaga konkurencyjna.

Od kilku lat coraz większa grupa firm otwiera, choć częściowo, swój proces innowacyjny i prosi o pomoc szerokie grona specjalistów lub klientów, często rozsianych po całym świecie. Crowdsourcing, czyli korzystanie z mądrości tłumu, wymaga jednak opanowania nowych umiejętności i przełamania tradycyjnych procedur. W wyniku dziesięcioletnich badań autorzy artykułu Społeczność partnerem firm w tworzeniu innowacji ustalili, w jakich przypadkach społeczności z reguły osiągają lepsze (lub gorsze) rezultaty niż wewnętrzne struktury organizacyjne. Boudreau i Lakhani przedstawiają cztery sposoby, za pomocą których firmy mogą wykorzystać crowdsourcing do rozwiązania swoich problemów. Jak to zrobić w praktyce i jakich błędów unikać, dowiedzą się Państwo z kolei z tekstów Rozwiązywanie problemów przy udziale społeczności oraz Jak organizacja TED odzyskała kontrolę nad społecznością współpracowników.

Innym ciekawym i często dziś dyskutowanym trendem w biznesie jest analiza wielkich zbiorów danych (big data). Projekty związane z dużymi zbiorami danych i narzędziami do ich analizy podejmuje się w celu sformułowania pytań, opracowania hipotez, a później przeprowadzenia eksperymentów, by ostatecznie dokonać odkrycia. Wyznaczenie kluczowej roli w takim projekcie ludziom odpowiedzialnym za technologię może być jednak poważnym błędem. Szczegóły w artykule Jak IT przeszkadza w analizie danych.

Na koniec proponuję zupełnie inny temat – zrównoważony rozwój miast. Wiele przedsiębiorstw zakłada, że poprawa sytuacji miast leży w kompetencjach władz. Podobnie myśli większość inwestorów. Ale rządy na całym świecie są bezradne – finansowo, politycznie albo w obu tych wymiarach. Rozwiązanie problemów urbanizacyjnych wymaga ogromnego kapitału, umiejętności menedżerskich oraz dużej zbieżności interesów. A tym wszystkim dysponuje sektor prywatny. Jak wykorzystać tę szansę, dowiedzą się Państwo dzięki lekturze artykułu Budowanie zrównoważonych miast.

Polecam pozostałe artykuły i zachęcam do odwagi w sięganiu po mądrość tłumu!

Witold B. Jankowski

Prezes ICAN Institute. Redaktor naczelny "ICAN Management Review" i "MIT Sloan Management Review Polska". Jeden z najbardziej doświadczonych konsultantów strategicznych w Europie. 


Najpopularniejsze tematy