Ochrona środowiska, sport i edukacja to trzy formy aktywności wpisane w nasze DNA – mówi Agnieszka Servaas, prezes zarządu VIVE Management.
Partnerem materiału jest VIVE.

Dlaczego społeczna odpowiedzialność biznesu jest tak ważna dla Grupy VIVE?
VIVE Group tworzy dziesięć spółek, a przedmiotem głównej działalności komercyjnej jest recycling tekstyliów. Pozycja lidera branży w Polsce i Europie, jako wiarygodnego partnera biznesowego, zobowiązuje do wyznaczania trendów, do podejmowania działań na rzecz środowiska i społeczności lokalnej. CSR jest w naszym rozumieniu wsparciem biznesu, wypływającym z DNA Grupy VIVE. Ochrona środowiska, sport oraz edukacja są obszarami, w których jesteśmy bardzo aktywni.
W ramach prowadzonych działań CSR inwestują państwo m.in. w działalność sportową, np. sponsorując szczypiornistów PGE VIVE Kielce, którzy w maju po raz 15. zdobyli Puchar Polski, a trzy lata temu Puchar Europy. Dlaczego postanowili państwo zaangażować się w pomoc sportowcom?
Jesteśmy bardzo dumni z osiągnięć drużyny, z którą związaliśmy się 16 lat temu. Sport promuje zasady fair play i uczy działania zespołowego, ważnego także w biznesie. Tych samych wartości uczymy dzieci w projekcie Mała Liga Piłki Ręcznej. Od 2004 roku corocznie organizujemy turniej w województwie świętokrzyskim, którego finał odbywa się w hali sportowej Politechniki Świętokrzyskiej. Liga zachęca młodzież do aktywności fizycznej. Ma też dodatkowy cel – zaangażowanie szkół, trenerów, zawodników, samorządów itp. do wspólnego udziału w turnieju, aby stworzyć dzieciom jak najlepsze warunki do przygotowywania się do rozgrywek. Jest również inwestycją długoterminową, bo propagujemy piłkę ręczną i pokazujemy ją dzieciom jako element ich rozwoju życiowego. Szczególną radością jest fakt, że w wielu szkołach w rozgrywkach biorą udział zarówno chłopcy, jak i dziewczęta. Ministerstwo Sportu i Związek Polskiej Piłki Ręcznej wysoko oceniły sam turniej. Chcemy, aby nasze doświadczenia w regionie świętokrzyskim przyniosły korzyści także w innych częściach Polski. Zamierzamy zaprosić do współpracy partnerów gotowych promować ducha sportu.

Chcesz poznać więcej przełomowych idei?
Zainspiruj się! Pobierz bezpłatny pakiet harwardzkich artykułów „Przełomowe idee”, który dostarczy Ci kolejnych pomysłów biznesowych – wprost od najważniejszych współczesnych autorytetów zarządzania.
Główna działalność Grupy VIVE ma charakter przemysłowy i związana jest z recyclingiem tekstyliów. Obecnie zainicjowali państwo nurt Textile Upcycling. Do czego się on odnosi?
Textile Upcycling jest inwestowaniem w inspiracje, edukację społeczności i budowaniem świadomości, jak można wykorzystać odpadowe tekstylia. Dzięki tej idei narodziła się współpraca z projektantem mody Mariuszem Przybylskim. Stworzył on razem z nami unikatową kolekcję „Transplantacja” – złożoną z kilkunastu stylizacji. Kontynuacją współpracy był projekt „Adaptacja”. Z przetworzonych tekstyliów stworzyliśmy włókninę, z której Mariusz Przybylski zaprojektował melanżowe torby na ramię z limitowanej serii. Partnerem akcji była WWF Polska, a zysk ze sprzedaży toreb przekazaliśmy na ich projekty ekologiczne. Inicjatyw łączących ekologię z edukacją mamy więcej. Dobrym przykładem jest „Recycling na miarę”, który Fundacja VIVE Serce Dzieciom realizowała we współpracy z Zespołem Państwowych Szkół Plastycznych w Kielcach.
Jakie inne inicjatywy edukacyjne wśród dzieci podejmujecie?
Inwestując w młode pokolenie, pamiętamy o budowaniu świadomości ekologicznej. Zaangażowanie Grupy VIVE wspierane jest wieloma programami edukacyjnymi. Fundacja VIVE Serce Dzieciom stworzyła program „Dbam o świat od najmłodszych lat”, skierowany do przedszkolaków. Razem z wydawnictwem MAC Edukacja wydaliśmy publikację pokazującą znaczenie recyclingu i promującą postawy proekologiczne wśród najmłodszych. W tym roku fundacja prowadzi kolejną edycję konkursu „Recycling na miarę” adresowanego do młodzieży. Inicjatywa wpisuje się w Europejski Rok Dziedzictwa Kulturowego. Polega na wykazaniu się kreatywnością i stworzeniu prac artystycznych z materiałów tekstylnych pochodzących z recyclingu.
Wierzymy, że mnożąc zyski, możemy się również nimi dzielić. Dlatego wspieramy również liczne przedsięwzięcia filantropijne w naszym najbliższym otoczeniu.