Praca w trybie hybrydowym stawia bardzo dużo wyzwań zarówno przed pracodawcami jak i pracownikami. Zdalne wykonywanie obowiązków służbowych sprawiło, że pracodawcy muszą walczyć o utrzymanie talentów zapewniających ich organizacjom przewagi konkurencyjne. O tym, jakie cechy powinien mieć nowoczesny pracodawca podczas II Kongresu „Liderzy Jutra” mówili Wioletta Marciniak‑Mierzwa, People Advisory Services Senior Manager w EY Polska oraz Artur Miernik, Lider Praktyki Workforce Advisory w ramach People Advisory Services w EY Polska.
Z badania Work Reimagined Employer Survey 2021 przeprowadzonego przez EY wynika, że co drugi pracownik jest skłonny odejść, jeśli pracodawcy nie uwzględnią ich potrzeb dotyczących elastycznego trybu pracy, a 9 na 10 badanych uważa ten aspekt za istotny czynnik wpływający na ich zadowolenie z współpracy z danym pracodawcą. Pod tym względem występują różnice pokoleniowe - młodsi pracownicy są bardziej skłonni pracować zdalnie niż przedstawiciele starszych pokoleń, w tym tzw. baby boomers. Zarówno pracownicy jak i pracodawcy za optymalny uważają system 2/3, czyli dwa lub trzy dni pracy z domu i trzy lub dwa dni pracy w biurze. Taki hybrydowy model, łączy zalety obu światów i pozwala zwiększyć efektywność pracy.
– Obserwujemy dużą zgodność tego, co mówią nam pracodawcy i pracownicy na temat potrzeby zapewnienia elastyczności pod kątem miejsca i czasu pracy. 80% przepytanych przedsiębiorców dostrzega ten aspekt, a co druga firma planuje zainwestować w oprogramowanie wspierające współpracę w celu zwiększenia wydajności home‑office – podkreśla Artur Miernik.
– Także blisko 50% pracowników uważa, że od początku pandemii kultura pracy w ich firmie poprawiła się, a 64% zatrudnionych uważa technologię za kluczowy aspekt wpływający na sukces w trakcie pracy hybrydowej i uważa, że zachowanie modelu pracy hybrydowej pozwoli zwiększyć produktywność firmy, w której pracują – dodaje Wioletta Marciniak‑Mierzwa.
Obejrzyj całą prezentację ekspertów EY, aby dowiedzieć się:
jaki jest nowoczesny pracodawca i jakie kompetencje powinien mieć w erze cyfrowej,
jakie są główne wyzwania na rynku pracy,
jak zatrzymać talenty w firmie,
w jaki sposób zwiększyć zaangażowanie GIG‑erów (pracowników kontraktowych).
Badanie Work Reimagined Employer Survey 2021 zostało przeprowadzone w marcu 2021 roku na grupie 16 tysięcy respondentów w 16 krajach i 23 branżach, sprawujących różne funkcje w organizacjach zatrudniających powyżej 500 pracowników.
OBEJRZYJ TAKŻE » » »
Kluczowe trendy w obszarze nauki i rozwoju pracowników
Zdalny i hybrydowy model pracy przyjął się i jest powszechnie stosowany w wielu przedsiębiorstwach. Podobnie jak podejście do miejsca pracy, zmienił się sposób zdobywania wiedzy i nowych umiejętności – coraz częściej w tym obszarze wykorzystujemy zalety komunikacji na odległość.
Zwinny HR na burzliwe czasy
Podczas II Kongresu "Liderzy Jutra" zorganizowanego przez ICAN Institute eksperci HR i dyrektorzy personalni rozmawiali o sprawdzonych strategiach, najlepszych praktykach, ale także i o tym, jakie działania nie będą już skuteczne i co warto zmienić przygotowując się na nadejście 2022 roku.
Smart office – nowe technologie ułatwiają powrót do biur
Bene wspólnie z Thing‑It stworzyło system i aplikację, za pomocą której można w wygodny sposób zarządzać biurem. Za pomocą aplikacji mobilnej pracownicy mogą wchodzić do siedziby firmy bez dotykania drzwi, a także rezerwować miejsce parkingowe, szafkę albo biurko.