Legislator zdecydował, że marża ustawowa na lekach refundowanych, wynosząca w 2011 roku 9%, w ciągu kolejnych trzech lat spadnie do zaledwie 5%. Dla Polskiej Grupy Farmaceutycznej oznaczało to utratę blisko połowy marży na lekach refundowanych. Firma zaczęła więc szukać nowego modelu współpracy na linii producent- hurtownia‑apteka i swojej roli jako dystrybutora łączącego wszystkie strony. Zarząd PGF dążył do stworzenia dla dostawców i odbiorców nowej propozycji wartości, która pozwoliłaby na zmianę struktury marży. Chcąc zrealizować ten plan, firma musiała poznać i zrozumieć nie tylko modele biznesowe producentów i właścicieli aptek, ale również oczekiwania pacjenta, a następnie nauczyć się dbać o interes wszystkich ogniw łańcucha wartości. Nową kluczową kompetencją, którą firma wypracowała, była zdolność do budowania i mierzenia doświadczeń klienta końcowego. Menedżerowie PGF założyli, że pacjenci będą mieli optymalny dostęp do leków wówczas, gdy firma pomoże aptekarzom lepiej zarządzać asortymentem i dobierać do oferty produkty zgodnie z preferencjami pacjentów. PGF opracowała program partnerski „Zdrowy Wybór”. Skierowała go do aptek, by udostępnić im narzędzia pozwalające obniżyć koszty działalności, zwiększyć marżę detaliczną i przyciągnąć klientów.
Premium
Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów
Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!
Wybierz wariant dopasowany do siebie!
Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się
Premium
Subskrybenci wiedzą więcej!
Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!
Wybierz wariant dopasowany do siebie!
Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się
Zostało 92% artykułu.
Najpopularniejsze tematy
- Emerytura
- Historia biznesu
- Działania operacyjne
- Własność intelektualna
- Platformy społecznościowe
- Budżetowanie
- Kierowanie zespołami
- Myślenie strategiczne
- Badania rynku
- Demografia
- Networking
- Marka
- Ekonomia
- Firmy rodzinne
- Planowanie kariery
- Stres
- Dane
- Odpowiedzialność społeczna
- Reorganizacja
- Technologie mobilne
- Polityka kadrowa
- Analityka
- Edukacja biznesowa
- Partnerstwo Publiczno-Prywatne
- Marketing relacji
- Poszukiwanie pracy
- Koszty
- Globalizacja
- Zarządzanie zmianą
- Gender
- Internet
- Konkurencja
- Delegowanie
- Inteligencja emocjonalna
- Ekonomia i społeczeństwo
- Audyt
- Mierzenie wydajności
- Spotkania
- Prognozowanie
- Rynki wschodzące
- Rozwój ekonomiczny
- Otrzymywanie informacji zwrotnej
- Biznes międzynarodowy
- Komunikacja wewnętrzna
- Platformy społecznościowe
- Lifestyle
- Bezpieczeństwo i prywatność
- Zarządzanie czasem
- Eksperymentowanie
- Komunikacja w kryzysie
- Procesy biznesowe
- Kreatywność
- Badania i rozwój
- Nieformalne przywództwo
- Work life balance
- Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Ekonomia behawioralna
- Venture Capital
- Rozwój pracowników
- Wytwórstwo
- Konflikt
- Kobiety w biznesie
- Finanse przedsiębiorstwa
- Chmury obliczeniowe
- Finanse i rachunkowość
- Edukacja
- Kooperacja
- Pisanie biznesowe
- Odpowiedzialność biznesu
- IT
- Coaching
- Klienci
- Autorytety
- Globalna strategia
- Etyka
- Analiza finansowa
- Polityka cenowa
- Kariera
- Zarządzanie finansami
- Redukcja zatrudnienia