Budowanie marki osobistej jest jednym z tych procesów, który nie powinien się skończyć, póki jesteś aktywny zawodowo.
Nieodłączną cechą takich niekończących się procesów jest konieczność okresowej ewaluacji i korekt, wprowadzanych tam, gdzie to potrzebne. Po wykonaniu pierwszych sześciu kroków należy przeprowadzić ocenę osiągniętych efektów.
Można ją zacząć od internetu. Najprostszym narzędziem, które pozwoli sprawdzić, jak jesteś postrzegany w sieci i czego mogą się o tobie dowiedzieć inni, są wyszukiwarka Google i Google Alerts. Dobrze by było, aby na samym początku wyników wyszukiwania ukazały się linki do twojej strony, twojego bloga, portali społecznościowych, na których masz profil, stron z twoimi komentarzami dla mediów, wywiadami, książkami i wszystkim tym, co buduje twój pozytywny wizerunek. Pamiętaj, że dla internauty wiarygodne i interesujące są wiadomości znajdujące się na pierwszej stronie wyszukiwarki. Jeśli się zdarzy, że znajdą się tam informacje stawiające cię w niekorzystnym świetle, powinieneś zadbać o to, by je stamtąd usunąć i zastąpić pozytywnymi wiadomościami. Najlepiej wykorzystaj do tego profesjonalną firmę zajmującą się pozycjonowaniem stron internetowych.
Ale nie samym internetem człowiek żyje, dlatego warto zapytać o opinię współpracowników, partnerów, a nawet klientów. Po zebraniu informacji na swój temat z różnych źródeł zastanów się, czy obrałeś właściwy kierunek i co możesz ewentualnie zmienić, zwłaszcza jeśli działasz w tak zmiennym i nieprzewidywalnym środowisku biznesowym, jak obecnie. Rynki i klienci nieustannie się zmieniają, dlatego co jakiś czas warto na chwilę przystanąć, rozejrzeć się wokół i zastanowić, w którą stronę chcesz pójść. I przede wszystkim: po co chcesz to robić.