Według najnowszego raportu firmy ADP „People at Work 2021: A Global Workforce View” pandemia wpłynęła nie tylko na sytuację finansową zatrudnionych, ale także przyczyniła się do nałożenia na pracowników dodatkowych obowiązków lub zmiany ich roli w firmie.
O wyzwaniach jakie w zakresie work‑life balance postawiła przed pracownikami, ale też firmami pandemia rozmawiały ekspertki zaproszone przez Joannę Koprowską: Katarzyna Topczewska, Senior HR Specialist w ADP Polska, Dorota Ciołak, dyrektor personalny VIVE Group, Dominika Migaczewska, HR Business Partner w Britenet oraz Magdalena Wróbel, dyrektor naczelny ds. zarządzania zasobami ludzkimi w KGHM Polska Miedź SA.
Panie podkreślały znaczenie faktu zatarcia się granicy pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym, co ma ogromny wpływ na samopoczucie pracowników. Coraz częściej sięgamy po telefony służbowe i komunikatory poza godzinami pracy, do czego przyznaje się aż 75% Polaków, a 16% robi to codziennie. Z kolei uelastycznienie godzin pracy oznacza, że coraz częściej pracujemy za darmo po godzinach.
– Do pracy w bezpłatnych nadgodzinach przyznaje się połowa Polaków. W 2020 roku zatrudnieni pracowali tygodniowo średnio o 3 godziny więcej, co wynika z wprowadzenia elastycznych godzin pracy, które pomimo wielu zalet często wiążą się z wydłużeniem czasu pracy za sprawą konieczności łączenia obowiązków domowych ze służbowymi – mówi Katarzyna Topczewska, Senior HR Specialist w ADP Polska.
Jednym z negatywnych skutków pandemii było zachwianie zaufania pracowników do pracodawców. Eksperci podpowiadali, w jaki sposób firmy mogą odbudować nadwyrężone relacje i zapewnić zatrudnionym odpowiednie wsparcie.
Po obejrzeniu całej rozmowy dowiesz wiesz:
Jak pandemia wpłynęła na work‑life balance pracowników?
Które zmiany wywołane pandemią mogą zostać z nami na dłużej?
Wśród których pracowników panuje największy optymizm?