Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Ludzie w miejscu pracy - jak pandemia zmieniła sytuację pracowników?

Według najnowszego raportu firmy ADP „People at Work 2021: A Global Workforce View” pandemia wpłynęła nie tylko na sytuację finansową zatrudnionych, ale także przyczyniła się do nałożenia na pracowników dodatkowych obowiązków lub zmiany ich roli w firmie.

O wyzwaniach jakie w zakresie work‑life balance postawiła przed pracownikami, ale też firmami pandemia rozmawiały ekspertki zaproszone przez Joannę Koprowską: Katarzyna Topczewska, Senior HR Specialist w ADP Polska, Dorota Ciołak, dyrektor personalny VIVE Group, Dominika Migaczewska, HR Business Partner w Britenet oraz Magdalena Wróbel, dyrektor naczelny ds. zarządzania zasobami ludzkimi w KGHM Polska Miedź SA.

Panie podkreślały znaczenie faktu zatarcia się granicy pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym, co ma ogromny wpływ na samopoczucie pracowników. Coraz częściej sięgamy po telefony służbowe i komunikatory poza godzinami pracy, do czego przyznaje się aż 75% Polaków, a 16% robi to codziennie. Z kolei uelastycznienie godzin pracy oznacza, że coraz częściej pracujemy za darmo po godzinach.

– Do pracy w bezpłatnych nadgodzinach przyznaje się połowa Polaków. W 2020 roku zatrudnieni pracowali tygodniowo średnio o 3 godziny więcej, co wynika z wprowadzenia elastycznych godzin pracy, które pomimo wielu zalet często wiążą się z wydłużeniem czasu pracy za sprawą konieczności łączenia obowiązków domowych ze służbowymi – mówi Katarzyna Topczewska, Senior HR Specialist w ADP Polska.

Jednym z negatywnych skutków pandemii było zachwianie zaufania pracowników do pracodawców. Eksperci podpowiadali, w jaki sposób firmy mogą odbudować nadwyrężone relacje i zapewnić zatrudnionym odpowiednie wsparcie.

Po obejrzeniu całej rozmowy dowiesz wiesz:

  • Jak pandemia wpłynęła na work‑life balance pracowników?

  • Które zmiany wywołane pandemią mogą zostać z nami na dłużej?

  • Wśród których pracowników panuje największy optymizm?

Katarzyna Topczewska

Senior HR Specialist, ADP Polska

Dorota Ciołak

Dyrektor Personalny VIVE Group

Dominika Migaczewska

HR Business Partner, Britenet

Magdalena Wróbel

Dyrektor Naczelny ds. Zarządzania Zasobami Ludzkimi w KGHM Polska Miedź S.A

Joanna Koprowska

Redaktorka „ICAN Management Review” oraz „MIT Sloan Management Review Polska”


Najpopularniejsze tematy