Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Krzysztof Folta: rebranding jest zarówno kontynuacją, ale też zmianą

Sytuacja sieci kawiarni Kawa Waw@ ilustruje sytuację, w jakiej znalazło się lub znajdzie się w przyszłości wielu polskich przedsiębiorców. Po 1990 roku, gdy nastąpiły zmiany systemu gospodarczego, upadło mnóstwo państwowych firm, tworząc próżnię w wielu dziedzinach życia gospodarczego i społecznego. Tę próżnię wypełniła uśpiona wcześniej w Polakach energia i przedsiębiorczość. Na wygłodniałym rynku powstało wiele firm, takich jak sieć kawiarni Kawa Waw@, które szybko zaczęły odnosić sukcesy i dynamicznie rosnąć.

Właściciele i zarządzający rozwijali i usprawniali funkcjonujący biznes i przez wiele lat te działania przynosiły doskonałe efekty. Niestety, na rynku bardzo konkurencyjnym, na który weszły międzynarodowe korporacje, takie działania mogą okazać się niewystarczające. Na silnie utowarowionym rynku niektóre firmy utraciły dynamikę wzrostu, a z czasem, nierzadko w związku z kryzysem, nastąpił spadek sprzedaży i utrata rentowności. Wówczas pada pytanie: „Co dalej?”. Poszukując odpowiedzi, większość firm popełnia taki sam błąd, jak nasi bohaterowie i zaczyna się działanie pod hasłem: „Zróbmy coś!”. Najszybszym i najtańszym sposobem staje się odświeżenie wizerunku – przemalujmy lokale, zmieńmy logo, zakomunikujmy to klientom. Dokładnie tak postąpiono w sieci kawiarni Kawa Waw@. Efekty znamy.

Tymczasem, jak sama nazwa wskazuje, rebranding jest zarówno kontynuacją czegoś, ale też zmianą tego czegoś. Żeby przeprowadzić proces zmian, potrzebujemy wiedzy – co chcemy zmieniać i jaki ma być cel tej zmiany.

Ten tekst jest komentarzem eksperta. Przeczytaj tekst główny: »

Zmiana wizerunku to nie tylko logotyp 

Paweł Kubisiak PL, Wojciech Mierowski PL

Popularna sieć kawiarni Kawa Waw@ zaczyna tracić klientów na rzecz globalnych rywali, którzy coraz mocniej rozbudowują swoją obecność w Polsce. By uatrakcyjnić markę i przyciągnąć młodych klientów, zarząd decyduje się na rebranding. 

Zostało 43% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »


Najpopularniejsze tematy