2 marca 2017 roku uczestnicy konferencji „Sprzedaż wielokanałowa 3.0” poznali nowe metody organizowania kanałów sprzedaży. Gościem specjalnym wydarzenia był John DeSarbo, wybitny ekspert w dziedzinach strategii i zarządzania sprzedażą wielokanałową. Była to trzecia konferencja z cyklu Elite Sales Program organizowanego przez ICAN Institute i „Harvard Business Review Polska”.
John DeSarbo to jeden z najbardziej doświadczonych konsultantów z ZS Associates, największej firmy doradczej specjalizującej się w podnoszeniu efektywności sił sprzedażowych. Podczas konferencji pokazał, jak sprzedaż za pośrednictwem różnych kanałów pozwala firmom zwiększać liczbę klientów i zyski. Ekspert opowiedział, w jaki sposób wykorzystać elektroniczne i tradycyjne formy sprzedaży, by w pełni odpowiadać na potrzeby współczesnych klientów. Udowodnił również uczestnikom, że firmy powinny badać, jaki miks kanałów najbardziej odpowiada ich profilowi działalności, a dopiero potem w niego inwestować. Pokazał, jak powinno się optymalizować miks kanałów w zależności od specyfiki branży i relacji rynkowych.
Podczas prelekcji i interaktywnych warsztatów uczestnicy poznali praktyczne rozwiązania dla głównych wyzwań związanych ze strategią omnichannel commerce. John DeSarbo zapoznał ich z nowymi modelami oraz udzielił odpowiedzi na pytania:
jak zaprojektować strukturę sprzedaży wielokanałowej w swojej organizacji?
w jaki sposób optymalnie dobrać kanały sprzedaży?
jak dopasować kanały sprzedaży do cyklu zakupowego klienta?
Rewolucja cyfrowa – dostęp do Internetu, rozwój narzędzi mobilnych, spowodowała powstanie nowych możliwości sprzedażowych w dotarciu do klienta. Przenikanie się nowych i tradycyjnych kanałów sprzedaży zmusza firmy do ciągłego rozwoju, kreowania i identyfikowania trendów, które w przyszłości przełożą się na sukces sprzedaży i zadowolenie kontrahentów – powiedział John DeSarbo.
Jak zwykle podczas konferencji ICAN Institute i „Harvard Business Review Polska” nie zabrakło polskiego kontekstu. Zadbał o to między innymi dr Witold Jankowski, redaktor naczelny magazynu „Harvard Business Review Polska” i prezes ICAN Institute. Opowiedział on o strategii segmentacji klientów oraz o tym, jaką rolę w dotarciu do nich pełnią najnowsze narzędzia technologiczne.
Żyjemy w kontekście zmiany. Problem polega na tym, jak tą zmianą zarządzić.(…) Dobrze zaprojektowane kanały sprzedaży stały się bardzo istotnym czynnikiem wygrywania. (...) Mam nadzieję, że po dzisiejszym spotkaniu wrócicie Państwo do firm z nowym spojrzeniem i z narzędziami, które pozwolą rozpocząć produktywna dyskusję na temat kanałów sprzedaży – powiedział dr Witold Jankowski.
Borys Skraba, CEO Bold Brand Commerce, oraz Michał Russak, Head of Digital Castorama Polska, zaprezentowali bardzo ciekawe studium przypadku. Podzielili się doświadczeniami firmy Castorama Polska dotyczącymi jej transformacji do modelu omnichannel. Na scenie pojawiła się również Karina Śniegowska, Sales Performance Program Director „Harvard Business Review Polska”. To od niej uczestnicy konferencji mieli okazję dowiedzieć się, jak rodzime firmy – TUI Polska, Optima oraz Śnieżka – wdrażały u siebie strategię wielokanałową.
Wizytą Johna DeSarbo była trzecią z cyklu konferencji Elite Sales Program. To cykl czterech prestiżowych konferencji przedstawiających najnowsze idee z zakresu zwiększania sprzedaży. Kolejne wydarzenie odbędzie się 24 maja 2017 roku. Wtedy po raz pierwszy w Polsce wystąpi dr Frank Cespedes z Harvard Business School. Wg Top Sales World to jeden z najważniejszych ekspertów sprzedaży na świecie! Zdradzi on polskiej publiczności sekret wygrywającej strategii sprzedaży. Więcej informacji o tym wydarzeniu znajdą Państwo na stronie frankcespedes.pl.