Lomax, producent systemów oświetleniowych, sprowadza komponenty do produkcji z Dalekiego Wschodu. Dostawę towarów firma powierzyła ośmiu operatorom logistycznym, z których każdy odpowiada za jeden odcinek łańcucha dostaw. Zarządzanie długim i skomplikowanym łańcuchem sprawia firmie wiele kłopotów. Sytuacja się jeszcze mocniej komplikuje, ponieważ Lomax kupił większościowy pakiet w spółce brazylijskiej, skąd również będzie ściągał elementy do produkcji oświetlenia. Zarząd uznał, że to dobry moment, aby zastanowić się nad modelem dostaw i wybrać najbardziej optymalny pod względem kosztów oraz jakości. Dyrektor logistyki rekomenduje powierzenie całego łańcucha jednemu operatorowi działającemu globalnie, ponieważ wstępny kosztorys przy długoterminowej umowie wypada na korzyść takiego rozwiązania. Natomiast dyrektor finansowy twierdzi, że byłoby to działanie w warunkach monopolu, więc operator mógłby narzucać po pewnym czasie swoje warunki. Z kolei wypowiedzenie umowy nie byłoby łatwe i groziłoby zakłóceniem dostaw. Nasi eksperci podpowiadają zarządowi, który model byłby dla Lomaksu lepszym rozwiązaniem.
Premium
Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów
Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!
Wybierz wariant dopasowany do siebie!
Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się
Premium
Subskrybenci wiedzą więcej!
Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!
Wybierz wariant dopasowany do siebie!
Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się
Zostało 91% artykułu.
Najpopularniejsze tematy
- Emerytura
- Historia biznesu
- Działania operacyjne
- Własność intelektualna
- Platformy społecznościowe
- Budżetowanie
- Kierowanie zespołami
- Myślenie strategiczne
- Badania rynku
- Demografia
- Networking
- Marka
- Ekonomia
- Firmy rodzinne
- Planowanie kariery
- Stres
- Dane
- Odpowiedzialność społeczna
- Reorganizacja
- Technologie mobilne
- Polityka kadrowa
- Analityka
- Edukacja biznesowa
- Partnerstwo Publiczno-Prywatne
- Marketing relacji
- Poszukiwanie pracy
- Koszty
- Globalizacja
- Zarządzanie zmianą
- Gender
- Internet
- Konkurencja
- Delegowanie
- Inteligencja emocjonalna
- Ekonomia i społeczeństwo
- Audyt
- Mierzenie wydajności
- Spotkania
- Prognozowanie
- Rynki wschodzące
- Rozwój ekonomiczny
- Otrzymywanie informacji zwrotnej
- Biznes międzynarodowy
- Komunikacja wewnętrzna
- Platformy społecznościowe
- Lifestyle
- Bezpieczeństwo i prywatność
- Zarządzanie czasem
- Eksperymentowanie
- Komunikacja w kryzysie
- Procesy biznesowe
- Kreatywność
- Badania i rozwój
- Nieformalne przywództwo
- Work life balance
- Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Ekonomia behawioralna
- Venture Capital
- Rozwój pracowników
- Wytwórstwo
- Konflikt
- Kobiety w biznesie
- Finanse przedsiębiorstwa
- Chmury obliczeniowe
- Finanse i rachunkowość
- Edukacja
- Kooperacja
- Pisanie biznesowe
- Odpowiedzialność biznesu
- IT
- Coaching
- Klienci
- Autorytety
- Globalna strategia
- Etyka
- Analiza finansowa
- Polityka cenowa
- Kariera
- Zarządzanie finansami
- Redukcja zatrudnienia