O tym, jak przeciwdziałać tego typu zjawiskom opowiadał podczas III Kongresu MIT Sloan Management Review Polska Peter Coffee, wiceprezes ds. badań strategicznych w Salesforce.
Pandemia przyspieszyła zmiany, które i tak były nieuniknione. Jej skutkiem jest jednak to, że wcześniej wiele rozwiązań planowanych było na lata. Teraz udało się wdrożyć je w zaledwie kilka tygodni. Jak zatem najlepiej wykorzystać to, czego nauczyliśmy się przez ostatni rok, zważywszy na fakt, że konkurencja ma za sobą podobne doświadczenia?
Dziś już nie ma odwrotu od rozwiązań cyfrowych, pracy zdalnej lub hybrydowej, sprzedaży online i zdalnych kanałów komunikacji. Nawet pomimo masowych szczepień i otwarcia gospodarki żadna firma nie będzie mogła funkcjonować bez nowych technologii i analizy danych. Konsumenci przyzwyczaili się do nowych kanałów sprzedaży i obsługi klienta i coraz częściej będą wymagać od sprzedawców nowych, wygodniejszych form kontaktu i interakcji.
Zapewnienie klientom, ale także wszystkim interesariuszom, jak najlepszych doświadczeń to wyzwanie dla wielu firm. Tymczasem jak wynika z badań Deloitte i Salesforce przeciętna organizacja korzysta z aż 39 (sic!) różnych systemów do obsługi klienta. W efekcie coraz częściej użytkownicy czują się zawiedzeni i sfrustrowani.
Z wystąpienia Petera Cofee dowiesz się m.in:
Dlaczego cyfrowa zmiana jest biznesową koniecznością?
Jak ważna w transformacji cyfrowej jest skuteczna analiza danych?
Czym jest przyśpieszenie zaangażowania?
Jak budować zaagnażowanie wśród pracowników?
Jak cyfrowa transformacja zmienia kulturę pracy?