Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Jak zwiększyć przychody o 50% i wejść na giełdę: prosta strategia

Czy formułowanie prostych, pozbawionych patosu, przejrzystych reguł strategicznych jest... proste?

Być może na pierwszy rzut oka, niemniej nie raz przekonaliście się pewnie Państwo, że zanim znajdziemy właściwą drogę, musimy kilka razy się potknąć. Czy w takim razie znamy jakieś reguły pomagające stworzyć efektywne... reguły strategiczne?

Brazylijska firma kolejowa ALL chyliła się ku upadkowi i tylko restrukturyzacja mogła ją uratować. Czy tak się stało? W tym przypadku tak, ponieważ zdecydowano o radykalnym uproszczenie reguł strategicznych. Efekt? Firma zwiększyła przychody o 50%, potroiła wskaźnik EBITDA i w 2004 roku weszła na giełdę. To bardzo dobry przykład zmiany w spółce, która - jak się okazało - cierpiała głównie z powodu braku przejrzystych zasad strategicznych.

Czy brazylijska lekcja miałaby zastosowanie również w polskim kontekście? Jak się Państwu wydaje? Oczywiście trudno w tym momencie o źródłowe dane, jednak z dużym prawdopodobieństwem można stwierdzić, że w naszej rodzimej branży kolejowej znaleźlibyśmy wiele analogicznych niesprawności.

Wszystko wydaje się proste, oczywiste, prawda? Cóż, proste reguły to prosty sposób na osiąganie dobrych wyników, jednak nie zawsze równie proste jest ich sformułowanie. Ale czy faktycznie tak jest? Jak wygląda to w Państwa firmach?

Czytaj więcej w notce na stronie jacaszek.pl »

Andrzej Jacaszek

wiceprezes ICAN Institute


Najpopularniejsze tematy