Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Jak zarządzać zmianami w firmie?

Większość wdrażanych w firmach zmian nie osiąga nigdy założonych celów. Jednak przestrzeganie przedstawionych poniżej podstawowych zasad zwiększa szanse na sukces transformacji.

Możesz się nie zmieniać, przetrwanie nie jest obowiązkowe, ten cytat Wiliama Edwarda Deminga, amerykańskiego statystyka, cybernetyka i jednego z twórców zarządzania jakością, dziś, w czasie kryzysu, nabiera wyjątkowej aktualności. Otoczenie rynkowe zmienia się coraz szybciej. Globalna konkurencja, zmiany własnościowe przedsiębiorstw, a szczególnie wzrost aktywności funduszy inwestycyjnych na rynku fuzji i przejęć, tworzą silną presję na ustawiczną transformację organizacji.

Nieoczekiwane kierunki oraz rosnące tempo zmian, a także fakt, że większość z nich jest spowodowana wydarzeniami pozostającymi poza kontrolą zarządzających, sprawia, że coraz trudniej ocenić, kiedy i w jaki sposób przeprowadzić transformację organizacji. Dlatego wszelkie zmiany tego typu są obarczone dużym ryzykiem. Według niektórych szacunków niepowodzeniem kończy się nawet 2/3 projektów transformacyjnychIndeks górny 1.

Zostało 88% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Antoni Bielewicz

Redaktor Harvard Business Review Polska.


Najpopularniejsze tematy