Social media to bardzo ważna przestrzeń nie tylko dla bezpośredniej sprzedaży, ale także dla tworzenia długoterminowego przywiązania do marki. O tym, jak budować społeczności w mediach społecznościowych, by maksymalizować ich pozytywny wpływ na sprzedaż i minimalizować potencjalne zagrożenia, opowiada Artur Lamali, Community Specialist w RocketJobs.pl.
Social media stały się naszą codziennością nie tylko w życiu prywatnym, ale także biznesowym. Łatwo więc wpaść w pułapkę myślenia, że w firmie może zajmować się nimi każdy, a zespołom odpowiedzialnym za ich prowadzenie wystarczą niewielkie budżety. Odpowiednia inwestycja w kanały internetowe oraz zespoły za nie odpowiedzialne prędzej czy później zwróci się, choćby w formie zaangażowania klientów. Może ono zostać dodatkowo wzmocnione, jeśli uda nam się stworzyć wokół oferowanego produktu lub usługi zaangażowaną społeczność.
Społeczności w branży rekrutacyjnej
RocketJobs.pl to portal do szukania i oferowania pracy, który właśnie z tworzenia społeczności uczynił jeden ze swoich wyróżników. W mediach społecznościowych założył grupy przeznaczone dla osób szukających pracy w konkretnych branżach i prowadzi je, nie tylko udostępniając oferty pracy, ale również inicjując dyskusje dotyczące bieżących trendów i wyzwań. Ich członkowie, grono specjalistów w swojej dziedzinie, zyskali tym samym miejsce, w którym mogą znaleźć ciekawe oferty pracy, pozyskać nowe kontakty biznesowe, dowiedzieć się o najnowszych trendach w branży czy wymieniać doświadczeniami. Tworzenie takiej przestrzeni wraca do jej twórców w formie aktywnej społeczności, której zaangażowanie sprawia, że klienci chcą, by ich ogłoszenia o pracę znalazły się właśnie w tych serwisach.
Gościem najnowszego odcinka podcastu „O biznesie” jest Artur Lamali, community specialist w RocketJobs.pl.
Z rozmowy dowiesz się m.in.:
Jak prowadzić rekrutację za pomocą social mediów?
Jak social media mogą wspierać sprzedaż?
Jak wykorzystać w sprzedaży grupy na Facebooku?
Co wpływa na przywiązanie do marki w internecie?
Posłuchaj całego odcinka TUTAJ.