Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Jak skutecznie dotrzeć do odbiorcy poprzez eventy? Relacja ze śniadania biznesowego z firmą Eventory

Event marketing to obecnie jedno z najchętniej wykorzystywanych narzędzi komunikacji marketingowej. Dzięki bezpośredniemu kontaktowi z klientami lub kontrahentami na specjalnych wydarzeniach (eventach) firma ma szansę zbudować z nimi trwałe relacje i znacznie zwiększyć swoje przychody. Aby event marketing miał sens, należy odpowiednio monitorować skuteczność działań w tym zakresie. Jednak nie każdy menedżer wie, jak to robić. Podczas śniadania biznesowego z firmą Eventory 3 października 2019 r. omówiliśmy najważniejsze kwestie dotyczące efektywności eventów marketingowych.

Merytoryczną część spotkania rozpoczął trener biznesu Jan Paweł Tomaszewski, który wygłosił inspirujący power speech. Jego wystąpienie motywacyjne o biznesie relacji XXI wieku dotyczyło przekrojowego spojrzenia na biznesową rzeczywistość w kontekście relacji – jak wyglądała kiedyś, a jak wygląda dziś. Ekspert przybliżył zgromadzonym różne formy budowania relacji i wyzwania, którym obecnie należy sprostać, by działać efektywnie. Uczestnicy mieli szansę dowiedzieć się, jak skutecznie przełożyć event marketing na efekty biznesowe.

Odkrywaj jeszcze więcej i częściej. Kupując prenumeratę, gwarantujesz sobie dostęp do solidnej dawki harvardzkiej wiedzy. Miej pewność, że nic cię nie ominie.

Z prenumeratą możesz więcej!

Następnie głos zabrał Andrzej Targosz, założyciel i prezes Eventory, który w dwóch obszernych prezentacjach skupił się na problematyce marketingu relacji. Pierwsza z nich omawiała kwestię ekonomii relacji. Główną myślą wystąpienia było budowanie firmy opartej na relacjach, ponieważ żyjemy w czasach, w których biznes jest na nie bardzo zorientowany. Ekspert wyjaśnił, na czym polega budowanie organizacji bazującej na kliencie oraz przed jakimi wyzwaniami stoją obecnie przedsiębiorstwa. Z przedstawionych danych wynika, że aż 20% klientów B2B doświadczyło problemów z firmą lub produktem, a tylko 40% uważa, że firma rozwiązała ich problem. Andrzej Targosz zaprezentował uczestnikom metody pozwalające na budowanie trwałych relacji z klientami; jedną z nich jest oczywiście organizowanie eventów w taki sposób, aby dobrze spełniały swoją funkcję. Na koniec ekspert przeprowadził sesję Q&A, dzięki której goście mieli okazję poruszyć szczegółowe problemy własnych firm i otrzymać merytoryczne wskazówki.

Druga prezentacja prezesa Eventory była omówieniem polskiego event marketingu w liczbach. Według wstępnego raportu przedstawionego w 2019 roku aż 60% ankietowanych przyznało, że event marketing staje się najważniejszym nurtem działań rynkowych firm – tylko niecałe 5% mniej uważa, że to skuteczniejsza metoda od tych tradycyjnych. Co ważne, wszyscy respondenci zgodzili się ze stwierdzeniem, że eventy marketingowe mają bezpośredni wpływ na konkurencyjność biznesu. Wnioski płynące z wystąpienia Andrzeja Targosza nie pozostawiają wątpliwości: efektywność budowana przez bezpośredni kontakt to jedna z najskuteczniejszych metod, która wpisuje się w biznesową rzeczywistość przemian. Dlatego właśnie należy dążyć do jej udoskonalania i bardziej szczegółowego badania.

Ostatnim punktem programu był panel dyskusyjny moderowany przez redaktor HBRP Joannę Koprowską, w którym oprócz Andrzeja Targosza udział wzięli Karolina Drach‑Kowalczyk (WOOD&Company), Dariusz Kwieciński (Fujitsu) i Paulina Mazurek (Bitspiration Booster). Uczestnicy mieli okazję dowiedzieć się, jak zaspokoić potrzebę relacji zespołów, klientów i partnerów, jak zmieniło się spojrzenie firm na relacje z klientami i w jaki sposób można zażegnać problem braku zaangażowania. Podczas panelu przytoczono wyniki globalnej ankiety przeprowadzonej wśród ponad 700 dyrektorów przez Harvard Business Review Analytic Services, gdzie 93% respondentów stwierdziło, że ich organizacje kładą nacisk na organizację wydarzeń, a 57% nadaje temu wysoki priorytet. Zgromadzeni zastanawiali się wobec tego nad problemem mądrego inwestowania w eventy. Na koniec poruszono kwestie ściśle określone w temacie spotkania: co to znaczy udany event i jak mierzyć efektywność wydarzeń biznesowych.

Marianna Umerle

Copywriter w ICAN Institute, wydawcy "Harvard Business Review Polska".


Najpopularniejsze tematy