Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Jak przekuć globalne trendy w lokalne sukcesy. I na odwrót

Poszukując sposobów na spełnienie zmieniających się oczekiwań konsumentów, firmy stawiają na elastyczność i zwiększenie zdolności do szybkiego zaspokajania potrzeb nabywców. Przykład L’Oréal pokazuje, że nawet firma globalna może szybko zmieniać ofertę, pod warunkiem że nieustannie szuka inspiracji w nowych obszarach, takich jak inne branże i rynki lokalne.

Ten artykuł dostępny jest także w wersji audio. Zaloguj się lub zostań prenumeratorem i słuchaj bez ograniczeń!

Gdy ponad 100 lattemu Eugene Schueller, młody francuski chemik i farmaceuta, opatentował Oréale, pierwsze nieszkodliwe dla zdrowia farby do włosów, zapewne nie spodziewał się, że tworzy lidera światowego rynku kosmetycznego. Rozwój firmy L’Oréal rozpoczął się od nowatorskiej technologii produktowej, która pozwoliła w lepszy sposób odpowiedzieć na potrzeby ówczesnych konsumentek. Do dziś kluczowym składnikiem DNA przedsiębiorstwa są „badania i innowacje w służbie piękna”. Prawie 4 tysiące naukowców i 3% obrotu przeznaczane na badania to ważne czynniki przewagi konkurencyjnej, podkreślane w komunikacji marketingowej.

Jednak zmiany zachodzące na rynku w ostatnich latach, wywołane ekspansją Internetu i mediów społecznościowych, oraz ewolucja potrzeb konsumentów stawiają organizacje przed koniecznością ukształtowania nowego podejścia do produktów i sposobów komunikacji z klientami. Dziś potrzeby oraz gusta konsumentów zmieniają się w zawrotnym tempie. Produkty, które błyskawicznie zdobyły popularność, mogą równie szybko ją stracić na rzecz nowej oferty innych firm. Dlatego nawet wielkie międzynarodowe koncerny muszą nauczyć się elastyczności, aby nieustannie dostosowywać się do potrzeb różnych grup konsumentów i docierać do nich coraz to nowymi kanałami. Oczywiście, dla wielkich organizacji, takich jak L’Oréal (firma prowadzi sprzedaż w 140 krajach), wprowadzenie zmian w skali globalnej jest dużym wyzwaniem, podobnie jak szybkie reagowanie na trendy występujące na lokalnych rynkach i tworzenie innowacyjnej oferty szytej na miarę konkretnej grupy klientów. Dlatego L’Oréal oprócz sztandarowych produktów oferowanych globalnie stara się tworzyć produkty dostosowane do lokalnych rynków oraz wykorzystywać lokalne innowacje do zmian w skali międzynarodowej. Ten dwustronny model dyfuzji innowacji sprawia, że koncern rozszerza w ten sposób nie tylko ofertę produktową, ale proponuje zupełnie nowe usługi, które mają odpowiadać na konkretne potrzeby klientów na całym świecie.

Zostało 91% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Adam Aleksander Nitecki

General Manager Consumer Products Division, L’Oréal Ukraina i kraje Kaukazu. Wcześniej dyrektor marketingu marki Garnier na Europę Zachodnią.


Najpopularniejsze tematy