Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Jak odzyskać utracony impet

Ten artykuł dostępny jest także w wersji audio. Zaloguj się lub zostań prenumeratorem i słuchaj bez ograniczeń!

Gdy firma Polskie ePłatności utraciła wysokie tempo wzrostu, menedżerowie zaczęli szukać sposobów, które pozwoliłyby na odzyskanie dotychczasowej dynamiki sprzedaży. Rozwiązaniem okazała się gruntowna reorganizacja sprzedaży, obejmująca: zmianę podejścia do segmentacji klientów, przebudowę struktur, otwarcie nowych kanałów sprzedażowych oraz rozwój dodatkowych usług świadczonych na terminalach, zwiększających rentowność biznesu.

Polskie ePłatności (PeP) specjalizują się w obsłudze transakcji bezgotówkowych dokonywanych za pomocą kart płatniczych oraz w realizacji innych usług z wykorzystaniem terminali POS. Oferta rzeszowskiej firmy obejmuje również takie usługi, jak: cashback, płatność w walucie karty, doładowanie telefonów komórkowych pre‑paid oraz obsługę programów lojalnościowych.

Firma została powołana do życia na początku 2010 roku przez kadrę zarządzającą OPTeam – spółki z sektora IT, notowanej na GPW, która od niemal 30 lat jest związana z produkcją oprogramowania systemów kart elektronicznych. Start‑up od początku był jednym z innowatorów rynku płatności elektronicznych wprowadzających w Polsce płatności zbliżeniowe, co wzbudziło zainteresowanie inwestora. W połowie 2016 roku 72% akcji PeP odkupił fundusz Innova Capital. Sektor FinTech, łączący usługi finansowe i najnowsze technologie, był dla funduszu obszarem nie tylko perspektywicznym, ale i dobrze znanym, gdyż nowy udziałowiec z sukcesem realizował wcześniej inwestycje na rynku płatności elektronicznych w takie spółki, jak: FirstData/Polcard, Euronet czy Provus. Menedżerowie Innova Capital dostrzegli w PeP podobny potencjał, dlatego wraz z kierownictwem OPTeam postawili sobie za cel, że przejęty podmiot wkrótce stanie się czołowym agentem rozliczeniowym i liderem rynku e‑płatności w Polsce. Zadanie realizacji tego celu powierzono nowo zatrudnionym menedżerom. Ambitna wizja rozwoju przekonała mnie, żeby w połowie 2016 roku dołączyć do tego grona.

Zostało 88% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Grzegorz Łapiński

Wiceprezes firmy Polskie ePłatności, wcześniej wiceprezes i dyrektor generalny w First Data/PolCard.


Najpopularniejsze tematy