Innowacja może się zadziać w wielu miejscach, zarówno w startupach, jak i w dużych korporacjach, a jej głównym celem jest stworzenie pomostu pomiędzy problemem, a rozwiązaniem. Co jednak sprawia, że jedne kraje sprzyjają powstawaniu nowych rozwiązań, a drugie jedynie podążają ich tropem?
Pandemia spowodowała zwiększone zainteresowanie nowymi technologiami i innowacyjnymi rozwiązaniami, czego najlepszym przykładem jest rozwijający się w szybkim tempie e‑commerce. To właśnie w tym obszarze w ostatnich miesiącach obserwujemy duży wzrost znaczenia B2C i wykorzystania danych do personalizacji ofert. Podczas E‑commerce Trends Summit Phil Budden z MIT Sloan School of Management przedstawił receptę na stworzenie ekosystemu sprzyjającego wprowadzaniu nowych idei w życie, a także nakreślił trendy, które w kolejnych latach będą zyskiwały na znaczeniu.
Phil Budden jest specjalistą w dziedzinie ekosystemów innowacji, a także brytyjskim dyplomatą z długim stażem, zaangażowanym między innymi w procesy poszerzania Unii Europejskiej.
Po obejrzeniu wystąpienia Phila Buddena dowiesz się:
co sprawia, że niektóre regiony cechują się większą innowacyjnością,
jak pandemia wpłynęła na innowacyjność firm w różnych częściach świata,
jakie są cechy ekosystemu sprzyjającego powstawania nowych pomysłów,
co polskie firmy mogą zyskać stawiając na innowacje.