Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Gorsze nastroje wśród firm rodzinnych

Firmy rodzinne są świadome swoich silnych stron, pozwalających na przetrwanie trudnych warunków rynkowych oraz zagrożeń ze strony konkurencji. Wyróżnia je niepowtarzalny system wartości rodzinnych oraz wzorców postępowania. Doskonale wiedzą, że kluczem do sukcesu rynkowego jest odpowiednio zaplanowana i przeprowadzona sukcesja. Dlatego, opracowując plany biznesowe, zastanawiają się nad wyborem najlepszego czasu i sposobu, aby oddać zarządzanie w ręce następnego pokolenia, najlepiej dzieci. W skali europejskiej od dwóch lat obserwujemy inny trend – coraz częściej rozpatrywana jest sprzedaż firmy w obce ręce.

Czwarta edycja badania Barometr firm rodzinnych realizowana przez KPMG w Polsce oraz stowarzyszenie Inicjatywa Firm Rodzinnych pokazuje, że aż 38% polskich przedsiębiorstw rodzinnych rozważa wprowadzenie strategicznych zmian własnościowych lub zarządczych w najbliższym roku. Jednak aż 60% respondentów przyznaje, że jeszcze nie włączyło kolejnego pokolenia do zarządzania firmą. W Europie odsetek ten wynosi tylko 44%...

Zostało 76% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Mirosław Grabarek

Partner w dziale audytu KPMG w Polsce.

Wojciech Stopka

Partner w dziale audytu KPMG w Polsce.


Najpopularniejsze tematy