Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Firmy rodzinne: pomiędzy tradycją a innowacją [DEBATA]

Firmy rodzinne, czyli jakie? Kim są ich właściciele, z jakimi trudnościami się mierzą? W jakim kierunku zmierza model zarządzania tego typu organizacjami?

Badania pokazują, że firmy rodzinne wytwarzają w Polsce około 10% produktu krajowego brutto, co czyni je istotnym elementem rodzimej gospodarki. W porównaniu z zachodnimi rynkami to jednak wciąż niewiele, gdyż tylko w Stanach Zjednoczonych są odpowiedzialne za wytworzenie 57% PKB kraju.

Rodzinne firmy są jednym z fundamentów wielu światowych gospodarek i z czasem mogą odgrywać coraz większą rolę również na polskim rynku. Firmy rodzinne są świadome swoich silnych stron, pozwalających na przetrwanie trudnych warunków rynkowych oraz zagrożeń ze strony konkurencji. Wyróżnia je niepowtarzalny system wartości. Jaka jest realna rola firm rodzinnych w polskiej gospodarce? Czy ma znaczenie dla tych firm, że są one prowadzone przez spokrewnione ze sobą osoby? Kim są ich właściciele, z jakimi trudnościami się mierzą? W jakim kierunku zmierza model zarządzania tego typu organizacjami? Odpowiedzi na te pytania szukamy podczas debaty, która odbyła się w redakcji „Harvard Business Review Polska” w Warszawie.

W rozmowie udział wzięli:

  • dr Adrianna Lewandowska – prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego,

  • Anna Kruk – współwłaścicielka firmy rodzinnej Ania Kruk,

  • Małgorzata Małecka - menedżer, Praktyka Polskich Firm Prywatnych PwC,

  • Waldemar Żurowski – prezes spółki Altom,

  • Paulina Żurowska Wrzesińska – drugie pokolenie właścicieli firmy rodzinnej Altom,

  • Marek Jarocki – dyrektor w Dziale Doradztwa Podatkowego EY.

Debatę moderował Paweł Kubisiak – z‑ca redaktora naczelnego „Harvard Business Review Polska”.

Zapis z debaty zostanie opublikowany na łamach lipcowo‑sierpniowego numeru magazynu, a następnie na stronie HBRP.pl. Już teraz serdecznie zapraszamy do lektury.

Poniżej znajdziecie Państwo krótką relację – przedsmak lipcowej publikacji.

Aktualizacja: zapis debaty jest już dostępny. Można go znaleźć pod tym adresem.

Dawid Zaraziński

Ekspert w obszarach komunikacji, przyszłości pracy i pracy zdalnej. Współtwórca Instytutu Kontekstów Pracy. Aktywny na Twitterze i LinkedIn.


Najpopularniejsze tematy