Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Etyka na zmiennym rynku

Etyka to najlepsza wizytówka firmy w relacjach z klientami, dostawcami i wszystkimi innymi podmiotami tworzącymi otoczenie przedsiębiorstwa. Jak ją pielęgnować?

Etyka powinna stanowić istotę biznesu – poza pogonią za pieniądzem musimy pamiętać, że po drugiej stronie każdego kontraktu zawsze znajdują się ludzie i ich rodziny. Dlatego dokonując transakcji z daną firmą, decydujemy się ją wspierać i w pewnym stopniu wpływać na jej rozwój. Nie powinno się bowiem zapominać, że to ludzie tworzą firmy. Szanując innych, szanujemy siebie i wiemy, że możemy na kimś polegać. Współczesny rynek zmienia się tak szybko i jest tak konkurencyjny, że nic nie jest na nim stałe. Dlatego warto traktować partnerów biznesowych w sposób, w jaki sami chcielibyśmy być traktowani.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Czy twoich partnerów obowiązuje kodeks etyczny? »

Wartość odwzajemnionej etyki 

Robert Daniluk PL

Zachowania etyczne to realne korzyści finansowe.

Etyczna współpraca z partnerami

Zmienność sytuacji na rynku sprawia, że codzienność biznesowa składa się ze wzlotów i upadków. Dlatego tak istotne jest, aby dobierać sobie partnerów, którzy są z nami zawsze, a nie tylko gdy firma dobrze prosperuje. Jednym z przejawów etycznego zachowania w biznesie jest stosowanie jednolitej ceny dla firm o różnych rozmiarach. Założenie, że duży może płacić więcej niż mały, jest nie w porządku wobec obu stron. Każda umowa musi być skonstruowana w taki sposób, by zadowolić obie strony. Należy pamiętać, że tak jak duża firma może się zmniejszyć, tak mała firma może urosnąć. Nie wspominając już, że osoby pracujące w danej firmie również możemy spotkać za parę lat w innych, większych lub mniejszych, organizacjach.

W etycznej współpracy ważny jest również sposób, w jaki kontaktujemy się z partnerem. Wychodzimy z założenia, że odniesienie wspólnych korzyści nie będzie możliwe, jeśli nie występują pomiędzy dwoma podmiotami żadne widoczne więzi. Utrzymywanie długotrwałych relacji zarówno z firmami z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, jak i firmami ogólnopolskimi czy międzynarodowymi jest więc dla nas niezwykle ważne. Będąc wiarygodnym partnerem, możemy mieć pewność, że większa liczba podmiotów będzie chciała z nami współpracować.

Tomasz Kowalski

Prezes zarządu spółki Arena Gdańsk Operator, Stadion Energa Gdańsk


Najpopularniejsze tematy