Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Ekspansja zagraniczna w kryzysie

Pandemia i związane z nią obostrzenia postawiły polskich przedsiebiorców przed dużym wyzwaniem. Jednak ci, którym udało się przezwyciężyć kryzys nie tylko przetrwali, ale stali się jeszcze mocniejsi, a naturalnym kierunkiem rozwoju stały się dla nich rynki zagraniczne. Jak wynika z badania przeprowadzonego na przełomie 2020 i 2021 roku przez ICAN Institute, 28% polskich firm w trakcie pandemii poprawiło sprzedaż na innych rynkach, a w przypadku 46% firm sprzedaż zagraniczna nie zmieniła się.

„Ekspansja zagraniczna” to kolejne webinarium z cyklu „Be Polish, Be Global”, podczas którego eksperci rozmawiali na temat jak pandemia wpłynęła na kondycję polskich firm obecnych na rynkach zagranicznych i w jaki sposób przygotować się do ekspansji. W debacie prowadzonej przez Pawła Kubisiaka udział wzięli: Robert Zmiejko, dyrektor pionu rozwoju zagranicznego w PKO Banku Polskim, Paweł Borys, prezes Polskiego Funduszu Rozwoju, a także Bartosz Karasiński, członek zarządu Nowego Stylu, Mariusz Koczwara Sales Director w ADP Polska.

Prezes PFR zwrócił uwagę na fakt, że 60% polskich firm to małe i średnie przedsiębiorstwa, dla których ekspansja zagraniczna stanowi duże wyzwanie. Mimo to, wiele polskich firm nie obawia się rozszerzania swojej działalności o rynki zagraniczne poprzez przejęcia i inwestycje. Dzięki temu polskie marki stają się rozpoznawalne na całym świecie. Od czego zatem zacząć, jeśli decydujemy się na podbój innych rynków i jakie wybrać kierunki rozwoju, a także jakie bariery stoją przed przedsiębiorcami planującymi międzynarodowy rozwój?

Na te oraz inne pytania starali się odpowiedzieć goście Pawła Kubisiaka w webinarium Think Tanku „Be Polish, Be Global”. Zapis całej rozmowy na temat ekspansji zagranicznej polskich firm można obejrzeć poniżej:

Paweł Kubisiak

Redaktor naczelny "MIT Sloan Management Review Polska"

Polecane artykuły


Najpopularniejsze tematy