Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Dwucyfrowy marsz w górę

W I kw. 2016 roku z faktoringu skorzystało 6870 klientów (6071 w I kw. 2015 roku), a w obsługiwanych umowach znajdowało się ponad 138 tysięcy kontrahentów (vs 128,5 w I kw. 2015 roku). Faktorzy sfinansowali ponad 1,6 miliona faktur (ponad 1,4 mln w I kw. 2015 roku). Głównym motorem wzrostu był faktoring pełny z 23‑procentową dynamiką, co oznacza, że klienci korzystający z usług faktorów coraz bardziej dostrzegają wartość w przejęciu ryzyka niewypłacalności dłużników (zobacz ramki: Obroty według głównych form usług faktoringowych oraz Obroty faktorów po I kwartale 2016 roku).

W podobnym tempie co obroty rosła liczba klientów (14,1%), a jeszcze szybciej liczba skupionych faktur (o 18,3%). Najchętniej z usług faktorów korzystały branże: spożywcza, chemiczna i metalowa (zobacz ramkę Dziesięć najbardziej popularnych branż u faktorów).

Czynniki wzrostu
Faktoring we wszystkich odmianach jest narzędziem przeznaczonym do obsługi transakcji handlowych. Zabezpiecza interesy sprzedawców w kontaktach z odbiorcami...

Zostało 93% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Tomasz Biernat

Sekretarz Polskiego Związku Faktorów.

Weronika Podhorecka

ICAN Institute


Najpopularniejsze tematy