Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Dlaczego warto prowadzić działania SEO w Wielkiej Brytanii?

Wielka Brytania – kraj kojarzący się nam z nieprzerwaną monarszą tradycją i obecnością dużego odsetka naszych rodaków – mało komu znana jest jako czwarty co do wielkości rynek e‑commerce na świecie. Właściciele internetowych biznesów, którzy poszukują nowych rynków zbytu swoich towarów i usług, powinni jednak zdawać sobie sprawę z możliwości, jakie daje brytyjski e‑commerce. Chcąc rozpocząć lub kontynuować ekspansję zachodnich rynków, warto postawić na Wielką Brytanię. Dlaczego?

Jednym z największych i najbardziej konkurencyjnych rynków e‑commercowych nie tylko Europy, ale i świata, jest rynek angielski. Jako kraj wysoce rozwinięty, Wielka Brytania cechuje się rokrocznym wzrostem wartości sprzedaży internetowej, co świadczy o dużej świadomości brytyjskich użytkowników sieci.

Nie bez powodu polscy właściciele sklepów internetowych obierają sobie za cel biznesową ekspansję wysp. By go osiągnąć, stawiają na skuteczne działania pozycjonujące oraz strategię SEO, dzięki którym możliwe jest dotarcie do dużej liczby klientów i zwiększenie przychodów.

Decyzja o wejściu na rynek brytyjski powinna zostać poprzedzona skrupulatnymi analizami nie tylko naszego biznesu i jego szans w starciu z obecnymi już w Wielkiej Brytanii graczami, ale również specjalistycznymi przygotowaniami pod SEO i pozycjonowanie w UK. Audyty użyteczności witryny sklepu, optymalizacja treści, a nawet adresu strony, stworzenie przemyślanej strategii link buildingu i content marketingu, estymacje – to tylko niektóre z działań, jakie powinna zawierać oferta agencji marketingowej, którą wybierzemy.

To wszystko może się opłacić i w perspektywie czasowej przynieść planowane zyski. Co przemawia za wyborem Wielkiej Brytanii jako kolejnego rynku zbytu naszych produktów?

Stan rynku e‑commerce w Wielkiej Brytanii

Pokaźne liczby w kontekście Wielkiej Brytanii nie powinny nikogo dziwić. Na ponad 67 milionów obywateli kraju aż 95% czynnie korzysta z internetu. Większość z nich za pomocą sieci dokonuje również zakupów, co z perspektywy biznesowej jest dobrym znakiem. Szacuje się, że już w 2019 roku wartość brytyjskiego rynku e‑commerce sięgnęła 79 miliardów dolarów amerykańskich. Mając na względzie wydarzenia ostatnich trzech lat, które przyniosły rynkowi internetowemu same wzrosty, możemy być pewni, że liczba ta zauważalnie się zwiększyła. Takie środowisko biznesu w sieci okazuje się naprawdę korzystne – zwłaszcza dla tych, którzy chętni są do niego dołączyć.

Siła sprzedawców zagranicznych

Dla polskich właścicieli sklepów internetowych dobrą wiadomością na pewno będzie również to, że angielscy klienci bardzo chętnie wybierają produkty pochodzenia zagranicznego. Dowodzić tego może nie tylko fakt, że sklepy oferujące dobra spoza Wielkiej Brytanii radzą sobie dobrze, ale również to, jak dużą popularnością cieszą się ogólnodostępne, międzynarodowe platformy zakupowe. Dziś trudno jest wyobrazić sobie brytyjski e‑commerce bez takich graczy jak Amazon czy eBay. Furtka dla produktów polskiego pochodzenia jest tu wciąż otwarta.

Klienci obyci w zakupach online

W tak dobrze prosperującym e‑commercie, jakim jest rynek brytyjski, nie sposób nie wspomnieć o samych użytkownikach sieci. Mieszkańcy Zjednoczonego Królestwa dokonują zakupów online na porządku dziennym, dobrze rozumiejąc zasady, jakimi rządzi się online shopping. Chętnie płacą za pomocą kart płatniczych i portfeli elektronicznych, co świadczy o dużym stopniu cyfryzacji kraju. Choć mieszkańcy wysp najczęściej w internecie kupują odzież, to branże takie jak elektroniczna, zabawkowa, kosmetyczna czy spożywcza również cieszą się powodzeniem.

Duży odsetek Polaków w Wielkiej Brytanii

Na uwagę naszych rodzimych sprzedawców z pewnością zasługuje fakt, że w Wielkiej Brytanii mieszka wielu Polaków, którzy także dokonują zakupów online. Sentyment do polskich produktów i tęsknota za towarami dostępnymi w Polsce mogą okazać się motorem napędowym naszego biznesu w Zjednoczonym Królestwie. Warto go wykorzystać i w działaniach marketingowych – jeśli tak zakładać będzie ustalona strategia – zwrócić się również do klienta o polskim pochodzeniu.

Zamożność klienta brytyjskiego

W kontekście tak mocnej gospodarki, jaką jest gospodarka brytyjska, warto pamiętać o możliwościach nabywczych tamtejszego konsumenta. Siła funta brytyjskiego w połączeniu z aspiracjami zakupowymi Anglików może przynieść naszemu sklepowi duże zyski. Zwłaszcza gdy nasz produkt cechować będzie wysoka jakość, a sposób dostawy okaże się wygodny dla odbiorcy. Zbudowanie dużej bazy stałych klientów – jako że Anglicy są konsumentami świadomymi – może wymagać od nas pewnego wysiłku, jednak z pewnością warto go włożyć.

Mając na względzie powyższe kwestie, Wielką Brytanię warto uwzględnić jako kolejny cel ekspansji biznesowej w e‑commerce. Strategia pozycjonowania powinna być skupiona głównie na wyszukiwarce Google, ponieważ to z niej Anglicy korzystają najczęściej (prawie 93% użytkowników). Decydując się na wejście na ten rynek, należy jednak pamiętać o jego sporej konkurencyjności i zaawansowaniu tamtejszych sklepów internetowych. W Zjednoczonym Królestwie optymalizacja pod kątem SEO oraz działania pozycjonujące stoją na wysokim poziomie. Chcąc konkurować z obecnymi już graczami, warto zatem współpracować z dobrą agencją marketingową.

Innowacyjną ofertą SEO dla krajów europejskich może pochwalić się polska agencja SEOgroup, która opracowała zaawansowaną i jedyną na rynku autorską koncepcję SEO360®, dzięki której możliwe jest zdobycie szerokiej widoczności i nowych klientów za granicą – również w Wielkiej Brytanii.


Najpopularniejsze tematy