Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Czy da się uratować tę markę?

Szef sprzedaży chce obniżyć cenę. Przedstawicielka agencji reklamowej – przeprowadzić nową kampanię marketingową. Tymczasem Essence of Life ciągle traci swoją pozycję.

Joanna Socha, menedżer marki polskiej firmy kosmetycznej MagicLook, nie była ostatnio w najlepszym nastroju. Sprzedaż i udziały w rynku szamponu marki Essence of Life, za który odpowiadała, ciągle spadały. Świadczyły o tym nie tylko statystyki sprzedaży, ale także to, co działo się w kanałach dystrybucji. Podczas ostatnich zakupów w hipermarkecie Joanna jak zwykle zajrzała do działu z kosmetykami oraz parafarmaceutykami… i stanęła jak wryta: zobaczyła szampon Essence of Life ustawiony na najwyższej półce, z dala od oczu przeciętnego klienta. W pobliżu, wraz z innymi odżywkami do włosów, stała odżywka Essence of Life. Aby po nie sięgnąć, typowy klient musiałby nie tylko stanąć na palcach lecz wręcz na drabinie! Ilu z nich tak naprawdę będzie gotowych to zrobić? Ilu z nich w ogóle będzie w stanie zauważyć szampony i odżywki tej marki? To była szokująca zmiana, jako że jeszcze do niedawna Essence of Life dostawała bardzo dobre miejsca na półkach we wszystkich sklepach i hipermarketach.

Kosmetyki do włosów Essence of Life trafiły na polski rynek w 1989 roku. Adresowane były do kobiet między 15. a 30. rokiem życia. Miały stylowy wizerunek, który natychmiast zdobył popularność i długo jej nie tracił. Produkty tej marki zyskały 12% rynku i przez 12 lat ich udział w zasadzie się nie zmieniał. Z biegiem czasu kilkakrotnie modyfikowano podstawowe wyroby i opakowania Essence of Life, jednakże w odbiorze klientów pozostały one takie same. A slogan: „Essence of Life – blask i szyk” nie zmienił się od pierwszego dnia. W 2001 roku rozpoczął się bardzo powolny spadek sprzedaży wyrobów tej marki, ale firma poważniej zajęła się problemem dopiero dwa lata później, kiedy menedżerem marki mianowano Joannę Sochę.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Reklama cyfrowa czy tradycyjna? »

Czy marki konsumenckie wciąż potrzebują tradycyjnej reklamy? 

Michał Dubno PL

Tradycyjne media są nadal niezbędnym kanałem.

Zostało 76% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Witold B. Jankowski

Prezes ICAN Institute. Redaktor naczelny "ICAN Management Review" i "MIT Sloan Management Review Polska". Jeden z najbardziej doświadczonych konsultantów strategicznych w Europie. 


Najpopularniejsze tematy