Zacznij transformację cyfrową od znalezienia wartości, która wyróżni twoją organizację na rynku - zachęca Wojciech Pantkowski, wiceprezes zarządu KIR.
Polska jest na 34. miejscu pod względem digitalizacji gospodarki, ale jeśli chodzi o tempo wprowadzania transformacji cyfrowych jesteśmy na miejscu 13. To wynik nienajgorszy. Jeszcze lepiej wygląda kwestia bankowości internetowej, tutaj zajmujemy miejsce 4. Ponad 10 mln klientów banków korzysta z bankowości mobilnej, z czego blisko 8 mln do obsługi swojego konta i kontaktów z bankami wykorzystuje wyłącznie smartfony. W przypadku Polski można więc mówić o sukcesie, jeśli chodzi o cyfryzację procesu płatności.
Z pewnością na ten sukces wpłynęła popularność profilu zaufanego oraz certyfikowanego podpisu elektronicznego. Dostawcą tej ostatniej usługi jest m.in. KIR (listę certyfikowanych dostawców publikuje Narodowe Centrum Certyfikacji).
Warto wiedzieć, że od początku 2021 r. profil zaufany założyło ponad 1 mln osób. Blisko 10 mln naszych rodaków korzysta z profilu zaufanego. Aż 32% firm zwiększyło wykorzystanie narzędzi cyfrowych do przyspieszenia swoich procesów biznesowych i by podołać wyzwaniom, jakie przyniosła ze sobą pandemia.
O znaczeniu digitalizacji procesów dla rozwoju biznesu mówił podczas III Kongresu organizowanego przez „MIT Sloan Management Review Polska” jeden z zaproszonych ekspertów Wojciech Panktowski, wiceprezes zarządu KIR.
W swoim wystąpieniu podczas II Kongresu MIT Wojciech Panktowski poruszył jeden szalenie istotny aspekt - cyfryzacja procesów biznesowych nie jest łącznie wyłącznie związana z kwestią konkurowania. Najważniejsze jest znalezienia takiej wartości biznesowej, która wyróżni organizację na rynku.