Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Jeśli chcesz zbudować markę osobistą, w pierwszej kolejności odpowiedz sobie na kilka fundamentalnych pytań. Dzięki tej wiedzy zyskasz motywację do tego, aby wdrożyć kolejne kroki.

Budując markę osobistą, pierwszą i najważniejszą kwestią jest cel, dla którego to robisz. Jednym zależy tylko na bogaceniu się, drudzy pracują, by móc dzięki temu pomagać potrzebującym, jeszcze inni chcą osiągnąć niezależność finansową i mieć wolność wyborów. Musisz jasno określić sobie, jakie są powody, dla których chcesz to zrobić.

Zastanów się też na ile jesteś spójny w tym, co robisz. Nie można bowiem być uczciwym jedynie w pracy, a poza nią już nie. Uczciwości w stosunku do pracodawcy powinna towarzyszyć uczciwość wobec klientów, współpracowników, rodziny, znajomych poznanych tak w realnym świecie, jak i na portalach społecznościowych. Wszelkie odstępstwa od tej zasady mogą bardzo szybko zniweczyć twoje długofalowe starania.

Równie ważne jest to, na ile jesteś autentyczny. Jeżeli angażujesz się w działania społeczne i chętnie pomagasz innym, budujesz wizerunek osoby empatycznej, która wspiera innych. Ale jeśli jesteś „twardym” graczem, który lubi rywalizować i dąży do zwycięstwa za wszelką cenę, nie udawaj społecznika. Nie rób nic na siłę, podkreślaj swoje silne strony i nie chwal się słabymi. Przykład Justine Sacco, szefowej PR w dużej międzynarodowej firmie, pokazuje, jak z powodu braku spójności i konsekwencji można stracić budowaną latami markę. W tym wypadku wystarczył jeden nieprzemyślany wpis na Twitterze.

Pomocą w osiągnięciu spójności i autentyczności może być wewnętrzny audyt otwarcia, dzięki któremu zobaczysz, jaki jesteś i do jakiego celu chcesz dążyć. Możesz przy tym skorzystać z różnego rodzaju profesjonalnych testów albo odpowiedzieć sobie na proste pytania, które złożą się na analizę SWOT: Jak chciałbym, aby mnie postrzegano w środowisku zawodowym? Jak postrzegają mnie inni? Jakie mam mocne strony? Jak wykorzystać szanse z nimi związane? Jakie są moje słabości? Co zrobić, żeby uniknąć zagrożeń? Ćwiczenie można przeprowadzić samodzielnie, ale warto poprosić o pomoc inne osoby, które zauważą to, czego sam nie widzisz. W tym celu prowadzę ze swoimi klientami zajęcia, które pomagają im poznać ich mocne i słabe strony.

Sergiusz Trzeciak

Ekspert w dziedzinie public relations, budowania marki osobistej, trener i konsultant, autor dziesięciu książek, w tym „Personal branding for Leaders”.

Polecane artykuły


Najpopularniejsze tematy