Produkt wysokiej jakości odpowiadający potrzebom klientów to zaledwie pierwszy krok do budowania szerokiego grona lojalnych konsumentów. Drugi krok wymaga zdecydowanie większego zaangażowania ze strony firmy: powinna ona nie tylko rozumieć styl życia klientów i trendy, którymi się kierują, ale przede wszystkim je współtworzyć.
Około 80% ludzi na całym świecie deklaruje, że regularnie pije kawę. W Polsce ten napój jest jeszcze bardziej popularny, bo do jego spożywania przyznaje się prawie 90% dorosłych Polaków. W Costa Coffee pracujemy więc z produktem wyjątkowym, trafiającym do bardzo szerokiego grona konsumentów. Jak pokazują dane zebrane przez Euromonitor International, najwięcej wciąż wydajemy na kawę wypijaną w domu (ponad 5 miliardów złotych rocznie). Jednakże wraz z dynamicznymi zmianami trendów kawiarnie stają się jednym ze stałych elementów stylu życia Polaków. Według szacunków, już co drugi Polak odwiedza kawiarnię przynajmniej raz w miesiącu. Za popytem w naturalny sposób podąża podaż i polski rynek stosunkowo szybko nasyca się ofertą kawiarni, zarówno sieciowych, jak i tych działających lokalnie na mniejszą skalę. Dlatego sukces biznesowy na rynku kawiarnianym wymaga stworzenia oferty, która pomoże w budowaniu jak najszerszej grupy wiernych klientów.