Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Agnieszka Węglarz: zmiana wizerunku to często zmiana całego marketing mixu

Spadek sprzedaży i udziałów w rynku to problem marketingowy, a nie tylko komunikacyjny. Zanim zarząd firmy zdecydu- je się wydać kolejne pieniądze na działania wizerunkowe, powinien zidentyfikować, gdzie leży problem, czyli znaleźć przyczynę spadku sprzedaży. Trzeba szukać głębiej niż tylko na poziomie logo czy komunikacji.

Kawiarnie Kawa Waw@ powstały z pomysłu, aby do kafejek internetowych dodać kawę. Pierwotnie biznes nie odpowiadał na potrzebę spotykania się na kawę, lecz korzystania z Inter- netu, który wówczas lawinowo zyskiwał popularność. Dziś, w dobie Wi‑Fi, swobodnego dostępu do sieci przez smartfony i tablety, stoiska komputerowe podłączone do Internetu faktycznie nie są już żadną atrakcją ani wyróżnikiem. Pozostaje więc rywalizacja na polu usług kawiarnianych. Tutaj analiza problemu powinna zacząć się od identyfikacji aktualnych trendów, potrzeb, segmentów klientów, a także kluczowych czynników wyborów dokonywanych przez poszczególne grupy klientów. Na przestrzeni lat potrzeby w tej kategorii przeszły ewolucję, a jednym z czynników zmiany było wejście na polski rynek międzynarodowych sieci.

Wiedza ta powinna zostać zestawiona z analizą obecnych zasobów marketingowych firmy – jej obecnej klienteli, mocnych i słabych stron firmy oraz aktualnego wizerunku marki.

Ten tekst jest komentarzem eksperta. Przeczytaj tekst główny: »

Zmiana wizerunku to nie tylko logotyp 

Paweł Kubisiak PL, Wojciech Mierowski PL

Popularna sieć kawiarni Kawa Waw@ zaczyna tracić klientów na rzecz globalnych rywali, którzy coraz mocniej rozbudowują swoją obecność w Polsce. By uatrakcyjnić markę i przyciągnąć młodych klientów, zarząd decyduje się na rebranding. 

Zostało 41% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Agnieszka Węglarz

Niezależny doradca, strateg i praktyk biznesowy w B2B oraz wykładowca; ekspert ICAN Institute w obszarze modeli biznesowych, segmentacji, oferty wartości oraz sprzedaży doradczej w B2B.


Najpopularniejsze tematy